måndag, februari 20, 2006

Ja OK, då hissar vi flaggan för sjukt barn igen! Det kanske ska vara min nya affärsidé ?
Om jag varje vecka har sjuka barn, kan jag ju lika gärna ha huset fullt av sjuka barn och tjäna pengar på det?! Nä, det skulle inte vara så kul.... Bara att acceptera, enligt dagis är det nåt
som "går" Men hela tiden? Får nog ta ett snack om hur ofta ungarna tvättar händerna egentligen.... Så här mycket sjuka har de inte varit sedan inskolningen på dagis, när de var små.

Väduren jobbar fm och jag antagligen em, de här barnbacillerna är lömska, de slår ut en vuxen medan barnen bara är halvsjuka... Har inte riktigt hämtat mig ännu. Tror jag ska döpa om bloggen till "direktrapport från sjukstugan".... Varför den heter Bambi? Makens smeknamn på mig, inte för att jag är så gullig som Bambi utan för att på den tiden vi var väldigt nykära, hade jag en förkärlek för högklackade stövlar som inte passade såbra ihop med halkigt underlag...
Så jag var väldigt mycket "Bambi på hal is" :-)

6 Comments:

Blogger Malin said...

Det är svårt det där med dagis baciller... Antingen blir man sjuk ofta eller så klarar man sig.
Sanna är i stort sett aldrig sjuk medans Pernilla har lätt att få sjukor..
Tycker ni har haft er del av elendet nu för ett tag..

Har ni inte sport lov??

1:09 em  
Blogger Bambi said...

Malin:Speciellt minstingen drar med sig ALLT! Sportlov hade vi förra veckan, ngr sjuka + jag...

1:18 em  
Blogger Monica med yffen said...

Jag var också alltid hemma när dottern gick på dagis. Det blev nästan pinsamt att ringa till jobbet till slut. Det enda positiva var att man inte drabbades av just de bakterierna en gång till. Jag vet hur jobbigt det är.

Upptäckte att det fanns två Bambibloggar nu så jag lägger till den här till favoriterna istället för den andra.

1:40 em  
Blogger Bambi said...

Monica: Det är därför jag har
"eget" upptäckte att jag inte var så attraktiv på arbetsmarknaden :-)

Fast i och med att jag nu har raggat mer kunder, är det ju en fördel- om jag tar hand om dem oxå, så det är inte utan att man blir en aningen stressad...

Ja, den första bambi ligger kvar o tydligen går det att kommentera på den men jag kan inte göra inlägg..

3:36 em  
Blogger Mildamakter said...

Barnbaciller är direkt livsfarliga, i alla fall för oss vuxna..*ler*.

Håll ut - det är snart sommar ;o)

4:24 em  
Blogger Bambi said...

Milda: Helt rätt! Har bestämt mig för att gå o sola i morgon eller dagen efter, nu struntar jag i onyttigt eller inte- är aptrött på min ljusblå färg...

Inte konstigt man blir sjuk, när man tittar i spegeln o har den nyansen...Det är ju värsta rysaren :-)

4:53 em  

Skicka en kommentar

<< Home