tisdag, februari 19, 2008

Barn med särskilda behov

"Lejon2"´s epilepsi har varit någorlunda under kontroll, med det menar jag bara ett fåtal kramper per dag. Sedan december har det skett förändringar och nu har det dragit iväg rejält igen.

Nu är det "röd flagga", inte kul för honom! Efter ett lyckat skolbyte med jättebra insatser för honom och förstärkning av att han kan!! känns det aldrig roligt med bakslag. Nu gäller det att hitta en lösning, så han kan gå till skolan och vara trygg. Kramper som bara kommer snabbt som ögat, gör att han inte hinner sätta sig ner, utan faller pladask. Alla underlag är inte lika mjuka, vilket en stor bula i huvudet visar...

Nu hoppas jag att skolan är med oss, även i det här och att vi skall kunna hitta en ny medicin som funkar bättre. Det är svårt att vara 11 år och inte kunna cykla, simma och göra som andra barn gör. Ont i mammahjärtat gör det också....

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Tufft! Skickar styrkedroppar. Jag kollar min om hon tar tabletter varje dag.

8:12 fm  
Blogger Bambi said...

Ja, det är väldigt tufft! Tackar för droppara från dig, det känns gott! Kram!

12:01 fm  
Blogger Tankevågor said...

Det är verkligen ett kämpande! Min son är visserligen dubbelt så gammal som din men också med särskilda behov och nu sen en längre tid svårt sjuk och inlagd på sjukhus.
Ett modershjärta slutar aldrig att värka och gråta för sitt barn, det pågår hela livet.
Hoppas att ni kan få all hjälp och stöd ni behöver och att både du och han orkar kämpa!

Massor av varma styrkekramar skickar jag till dig!

10:29 fm  
Blogger Bambi said...

Londongirl: Vad trist att höra att din son är så sjuk, hoppas det går bra på sjukhuset. Ja, ens barn förblir barn oberoende på deras ålder. Skulle önska man kunne bära lite av bördan, för dem bara.
Tack för styrkekramar, gör gott!

12:25 em  

Skicka en kommentar

<< Home