tisdag, februari 26, 2008

Olikheter...

Jag är en impulsiv, snabb i replik, hetlevrad varelse- någon förvånad?! Men eftertänksam och på tok för känslig för mitt eget bästa ibland.
Mannen i mitt liv är en lugn, analytisk person, men när han verkligen blir förbannad, blir han det med råge! Det innebär vissa förvecklingar i vårt och barnens gemensamma liv...

Vi har levt tillsammans i snart 15 år, vilket är rekord för oss båda. Jag älskar honom, men kan inte säga att jag alltid förstår honom, vi är för olika för det. Fick jag bara den förbannade "tuben" att vara med mig, skulle jag illustrera det i musik. Kan inte direkt i nuläget be honom om hjälp ;-))

Nu har jag haft vård av barn hur länge som helst, det funkar inte bra som egenföretagare!! Idag var jag nära gränsen för att bli riktigt hysterisk när ytterligare ett barn hade feber...

Maken inhandlade mat enligt begäran från min lista, parkerar lugnt framför tidningen och jag blev inte glad! Ok, jag förstår att man är trött efter en heldag på jobbet, men jag hade både vård av 2 st barn (inget vab!) o försökte jobba.

Vem säger att jag dels skall hitta på middag, dels laga den och samtidigt kolla vem har läxor i vad och gör dem!! Samtidigt som disken skall fixas, tvätten det samma och ett lejon på snart 14 år, behöver prata..ok, han kanske utnyttjade tillfället pga diverse, men det var i allafall viktigt! Det är då jag blir ytterst fundersam...