torsdag, januari 18, 2007

Snurrigt!

Först sitter jag och tänker, letar, slår i böcker -har en st författare, ett st enskild firma, utökning av ytterligare person i bolaget samt försäljning av helt andra produkter. Det är verkar inte helt fiffigt, nu gäller det bara att hitta den rätta lösningen....Samtidigt funderar jag på hur jag ska bokföra fölet som kom till i en annan firma. Lösningen hittar jag inte! Nytt jobb kanske??
I stället blir jag försenad när jag skall hämta ungar...

In med ungar + kompis i bilen varpå den lilla gästen säger : "Det luktar vin!" Jäklar, glömde slänga flasker och panta burkar, som jag skulle gjort innan jag hämtade ungar. Nu tror väl det stackars barnet att jag dricker vin innan jag kör bil! Ivrig att förklara mig, säger jag att jag skulle ha slängt flaskor och pantat burkar, men inte hann. Pojken vänder sig om och tittar : "Herregud, vad mycket!" Toppen, nu tror han att vi har alkoholproblem också! "Lejon2" räddar? mig och säger, det var jättelänge sedan vi pantade- tvättstugan har varit full med tomglas!!! Tack älskling........

Väl hemma värmer jag baguetter och brer för fulla muggar för att utfodra de små liven, eftersom jag tänkt sockerbomba dem med Wienerbröd efteråt. (Nej, det händer inte ofta!) Kan ju va bra att ha nåt annat i magen innan.

Alla äter snällt "riktiga maten" först och så avrundar gästen, samtidigt som han har en stor bit Wienerbröd i munnen: "Det var värst vad DU har det stökigt i köket"

Tack, så himla mycket!!

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Elände! :)

5:23 em  
Anonymous Anonym said...

Usch...Panta lite oftare:-) Just nu samlar vi och jagar också pant och kvitton! Åt ridklubben... Det växer ett lager i garaget just nu...

6:38 em  
Blogger Mildamakter said...

Visst äääär barn rara?...*not* ;oD

9:14 em  
Blogger Bambi said...

Angel: vill du låna ngr ;-))))

Anne-Maj: Visst borde vi det!! Så skulle jag inte behöva ramla över återvinning- när jag tvättar!!! OK, jag behöver ett garage *flinar*

Milda: Barn är sååååå rara!! *hostar lite lätt*

9:46 em  

Skicka en kommentar

<< Home