tisdag, september 19, 2006

"Toppa" säger jag bara!

*fnyser* Sen när är 20 cm kortare hår en toppning? VA??? Det börjar alltid så bra, åh vilket fint hår du har....Ja jäklar i min låda varför måste jag då bli av med 20 cm?? Ser riktigt hur det kliar i fingrarna på frisören. Enda fördelen var att jag blev så jäkla chockad, så jag glömde att hosta på hela tiden!

Nu ska Vattuflickan och Lejon 2 genomgå motsvarande på fredag. Var lixom så att jag tänkte göra en liten inbesparing, hur svårt kan det vara att toppa gummans hår....Hm, behöver jag säga mer? Not?! Lejon 2 har jag inte vågat mig på, senaste gången var när jag hade investerat i en trimmer.....Just det! Så det gör jag inte hellre om. Man lär av sina misstag (ibland)

Lejon 1 skulle jag vilja ha ett liiiitet batteri på, där jag har en strömknapp.....Så när han glömmer ringa hem och berätta var han är, kunne jag bara ge en liten lätt tryckning på knappen- så han bara fick en liiiten stöt och vips, skulle han ringa hem! Bra va?

Nu till matlagningen!

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

20 är mycket, om man inte varit där på ett evigheter och läst skvallertidningar *titta inte på mig* Jag .. var där.. jaa minns inte när.. jag gör desparata hårinpackningar för att hålla håret vid .... Våra flickor tre klagar på att dom får klippa för sällan... Måste oftare säger dom. ja men när dom varit där och vi får punga ut en 500 lapp för hela rubbet.

10:22 em  
Blogger Monica med yffen said...

En del frisörer gör så. Jag har själv varit med om det. Man blir så arg... En liten tröst är att det växer men 20 cm... Ja, det tar väl 20 månader?

10:43 em  
Blogger Bambi said...

Anne-Maj: *leer* Är det därför du går till frissan? :-)) Ja, det är jättedyrt! Är för slarvig med inpackningar, men efter den här upplevelsen får det bli bättre...

Monica: Ja, vissa kliar det i fingrarna på.... 20 månader- herre jäklar det är ju nästan 2 år *suckar högt*

9:13 fm  
Blogger Vonkis said...

Man borde kunna stämma frisörer som klipper för mycket. Eller så får man börja ta med ett måttband och visa att "Så här mycket får du klippa idag".

12:24 em  
Blogger Bambi said...

Vonkis: Visade med fingrarna hur mycket...och inte var det så mycket
*suckar*

12:53 em  

Skicka en kommentar

<< Home