lördag, augusti 26, 2006

Born to run.....

Vilken dag!! Tre uppkäftiga grabbar som inte vill städa sina rum... Hot om indragen veckopeng, lördagsgodis och allt annat jag kom på i farten gav dock resultat- fast det tog tid... "Vattutjejen" som tydligen är mycket smartare än sina bröder, fixade sitt i ett nafs!! :-))

Men hör och häpna,!! Blev inbjuden! till den 12 åriga Lejon 1´s rum för att lyssna på musik som han hade laddat ner från nätet!!!.... på aftonen..." Mamma, jag tror du kommer att gilla det här, vill du lyssna?" Skojar nån med mig?? Det här är grabben som har två uttryck när vi ska prata...Nr 1 " Lägg av", nr 2 "LOL"... Svimmade mer eller mindre...

Klart jag vill!! Får låna hans lurar och han sätter igång "Rammstein" (hoppas jag stavar rätt nu..) Va får man då? Jo, en mamma som svänger sina lurviga så långt lurarna räcker och leker trummis :-)) Fick en jäkligt nöjd son kan jag bara berätta!!

Musik som alltid varit ventilen i mitt liv- även om de senaste, typ 12 åren inte utvecklats särskilt mycket. Men min första stora upplevelse var just Springsteen....

Tänk Er in i en natt i Norra Norge, utan särskilt mycket belysning mer än tusentals stjärnor och en underbar måne och en naturligtvis olycklig tonåring (me..) och nån som drar igång "Born to run"........ Yes, jag äger den! Den är min!!

Under årens lopp har jag skaffat mig vissa låtar som alltid kommer att betyda nåt alldeles extra för mig, sorg, glädje, hopp, you name it...allt som har med känslor att göra..

Så nu ska jag faktiskt gå och lägga mig med "Bowie" och "Hunky Dory"- så innan JB kommer ska jag plugga in hörsnäckor och börja med "Changes"....Sov gott!

6 Comments:

Blogger Vonkis said...

Hoppas att du fick sova gott med musiken, eller hur man nu säger...

Själv är jag helt såld på Depeche just nu, de är verkligen härligt att somna till Daves röst...

3:04 em  
Blogger Monica med yffen said...

Bowie var alltid den stora idolen. Har bara gamla vinylskivor med honom och skivspelaren är nerpackad i källaren någonstans. Kanske man skulle ta och ladda ner lite musik...

10:54 fm  
Blogger Batbut said...

Hur läckert är det inte när man kan knyta an till sitt barn på det där sättet. Själv brukar jag dundra Nirvana på högsta volym när nerverna har krullat sig. Men mina absoluta husgudar är FleetwoodMac. Eller varför inte Cat Stevens? Eller Nazareth om vi ska röja? Eller Four Play? Eller .... det finns ju hur många som helst!

12:07 em  
Blogger Bambi said...

Vonkis: Jag var på nostalgihumör *s* just den CD´n skuttar man normalt runt till *flinar* Fast jag somnade jättegott efteråt!! Visst är det härligt med musik!

Monica: Ner med dig och leta upp gamla godingar!! ;-)) Gillar alla hans gamla, men bara ett fåtal av de nya... Vad säger det om mig? *s*

Och vilka erbjudanden jag börjat få här!! Giftemål 50`dollar eller vad det var och valium online- jesus & pannkaka!! Vad kan man mer önska sig *s*

Butbut: Så rätt du har! Särskilt med den här killen, som snart är lika lång som jag och börjar få ny röst!! ;-)) När vi kan knyta ihop nåt blir jag så glad så jag gråter nästan...

Och ja, det finns hur många som helst som är underbara att lyssna på- fast jag får nog börja uppdatera mig lite *s* Nu är det mycket gammalt som spelas- när det spelas.... Kanske skulle plugga in i kväll igen- bättre än öronproppar iom "Vädurens" snarkningar...Snart skottpengar på honom!!

10:50 em  
Anonymous Anonym said...

Bra ide att dra in lördagsgodiset om dom inte städar sin rum!

9:47 fm  
Blogger Bambi said...

Anne-Maj: Det funkar fint! Är helt lugn och saklig, bara meddelar hur det blir och att det är upp till var och en...*s*

10:32 fm  

Skicka en kommentar

<< Home