tisdag, juni 06, 2006

Och vad har jag då roat mig med?

Jo, att flytta hem kontoret! Med tanke på att jag jobbar mindre och därmed av naturliga skäl också tjänar mindre, ble det lite "diff". 2 st barn delar på ett rum och här sitter jag med "Björne" bård runt hela mig *s* Dessutom lutar golvet känner jag, är lite lätt sjösjuk redan :-))

Nej, det blir nog bra! Är inte så ofta jag träffar mina kunder, de brukar posta det mesta till mig och sen kan man ju alltid ta en fika eller hyra konferansrum vid behov. Nu hoppas jag bara att vi blir lösta från kontraktet rätt snabbt....Längre fram, om det går bra kan man ju alltid antingen bygga till huset en snutt eller slå upp en friggebodsvariant.

Life is life, det är bara att gilla läget. Det finns många fördelar, jag är alltid hemma när barnen kommer hem och doggen behöver inte vara ensam, han är en sällskapssjuk liten rackare!

9 Comments:

Anonymous Anonym said...

Ibland gör man kovändning. Nyttigt och.... Jag tror hårt på friggebodvarianten! *s* Bara du isolerar och tillför lite eletrik där..

9:05 em  
Blogger Batbut said...

Och Du behöver inte stressa på morgonen! För Du kan sätta Dig på jobbet iförd morgonrock om Du så känner för det! Det fungerar - jag har gjort så i flera år nu. Kunderna träffar jag ute hos dem eller på ett café. De som jag känner väl får komma hem och sitta på sängkanten *s*

10:14 em  
Blogger Mildamakter said...

Var sak har sin tid, och det är ju väldigt onödigt att betala för ett kontor när man inte är där. Du gjorde vad som är rätt för dig just nu, och vad som händer i framtiden vet ingen...*kram*

10:15 em  
Blogger Monica med yffen said...

Du kan till och med ta emot kunderna i morgonrocken! :)

Det låter bra, tycker jag. Både för dig, barnen och Jazz.

10:37 em  
Blogger Bambi said...

Anne-Maj: Ja, om han bara löser oss från kontrakte kan jag börja spara!

Batbut: Ja, det är skönt att slippa morgonstress! Tycker det borde funka att träffa dem ute, för så generös som du är att de får sitta på sängkanten- det är inte jag ;-))

Milda: Ja, det är löjligt att lägga ut så mycket (närmare 4000) i månaden på "ingenting" Har ju suttit hemma de senaste månaderna... Nej, det får bli lite mer en dag i taget. *kram tebaks*

Monica: Är inte helt säker på att de skulle uppskatta mig i morgonrock ;-)) Men jag tror det blir bra!

9:28 fm  
Blogger Malin said...

Vilken bra ide trots Björne bård!!!!
Är ju förmodligen ganska mycket att tjäna på...

8:16 fm  
Blogger Bambi said...

Malin, har börjat vänja mig :-))

Jättemycket pengar att spara in!
Inte bara hyran, utan att jag åker dit med bilen, helst bör äta lunch med de andra för att inte avvika totalt :-) Och kan sitta o jobba i hur fula kläder som helst....

1:01 em  
Blogger Batbut said...

Men vars har Du tagit vägen? Här har jag varit borta en vecka, och inte ett endaste inlägg. Hoho, är allt okej?

8:36 em  
Blogger Bambi said...

Batbut: Ja, där ser du va som sker när du åker bort :-) Har skickat mail...

1:50 em  

Skicka en kommentar

<< Home