tisdag, maj 16, 2006

Ännu en dag i helvetes....

Ja, jag är jätte negativ!! Förregående dag med Lejon 2 tester, tog musten ur mig.. Ärligt kan jag säga- skulle jag göra det... :-).! Det här är en grabb med svårbehandlad epilepsi, MEN han är en "gullunge" ytterst empatisk, rättvis, hjälpsam men behöver extra support.

Föregående dag, fick jag sätta stort P!! Dels för paus, lite "Mer" för att höja upp blodsockret- stuntade i neuropsykologens vassa ögon- satte mina "svarta på henne" och extra rast krävde jag också när jag insåg, att grabben inte orkade mer- nu räcker det!! Bara lite lätt, om nån rabblar upp 20 ord och du ska upprepa dem... Hur bra gör Ni det? Om du får massa labyrinter och blir "klockad" på det - hur bra gör du då?? Faan, jag fick magkatarr och jag deltog inte.. Och det här var bara två exempel..

Så idag var vi tillbaks igen..kul...*not* Om jag inte berättat det tidigare, grabben fick epilepsi när han var 4 år- från ingenstans... Han har genomgått ep-kirurgi, vilket innebär en hjärn operation- där man försöker ta bort de delar som orsakar det här. Om Ni tänker Er blixt och vad som händer efteråt..

Så funkar det med EP(epilepsi) det startar på ett ställe i hjärnan och sprider sig... Via en massa undersökningar, försöker man då via operation "kortsluta" dvs ta bort vissa delar, utan att ta bort det man måste ha... Resultaten blev mindre bra.. är så trött- så det här blir en osammanhängande historia....

Dessutom, skulle jag fixa ihop ett nytt projekt, vilket jag inte fattade alls, fick totalt panik, är tokstressad- och du som jag skickade ut nödrop till och som svarade- *ME LUUUVE YOU* Det hoppas jag du vet, mina axlar ramlade ner från hårfästet till mer normal nivå!! Tack snälla du!

Gonatt, nu måste jag sova om inte nån i vita rockar ska hämta mig...

13 Comments:

Blogger Batbut said...

Fy fasiken, stackars lilla lejon. Bra att lejoninnan röt i ordentligt! Och skönt att det fixade sig med jobbet. Jag har hört att man inte ska ha axlarna under öronen direkt, man kan få ont då *s*. Take care och sov gott!

10:53 em  
Blogger Monica med yffen said...

Nej, inte många skulle kunna komma ihåg och upprepa 20 upprabblade ord. Menar du att han fick minuspoäng för det? Stackars lejon2.

Jag förstår att du är både trött och bedrövad. Sov riktigt gott och hämta nya krafter.

11:11 em  
Blogger Monica med yffen said...

Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

11:11 em  
Blogger Monica med yffen said...

Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

11:11 em  
Blogger Monica med yffen said...

Min kommentar kom tredubbelt. Sorry.

11:12 em  
Anonymous Anonym said...

Bra att du ryter till! Men fy fasiken vilka dagar du haft, men snart är det bättre och så.. skickar kramen! Inga axlar vid öronen, komihåååg! Massor med strykekramar och hurrarop till dig.

11:16 em  
Blogger Malin said...

Låter jätte jobbigt.. Hoppas du fick sova ordentligt...

8:05 fm  
Blogger Bambi said...

Batbut: Nej, det är inte lätt för mitt lilla lejon, men han är jätteduktig och kämpar på! Jobbet fixade sig, tack vare härligt support, jag har tur!!!

Monica: Han fick väldigt ojämnt resultat, inte konstigt tycker jag. Är man trött svarar man inte bra... Och ska de kunna hjälpa honom, är det ju jätteviktigt att de verkligen VET vad han kan och inte.

Anne-Maj: Tack för goa kramar :-) Jo, det blir nog lugnare snart, hoppas jag. Mina axlar är ofta på fel ställe :-)) Min sämsta sida kanske, att ta hand om mig själv riktigt bra.

Malin: Sov som en stock! Trodde inte att jag hade sovit mer en timme, när det var dags att stiga upp....

9:26 fm  
Blogger Mildamakter said...

Stooor kram till dig och lillalejon.
Jag skulle önska att du kunde vara lika snäll mot dig själv som du är mot oss andra, men jag förstår samtidigt att du gör som du gör...men snälla...försök vara rädd om dig, lova mig det!

6:39 fm  
Blogger Vonkis said...

Det låter som en stor liten krigare det där, men han har nog det han brås på. :-)

3:52 em  
Blogger Bambi said...

Milda: Tack skatt, för "alles"!! Lova kan jag inte, för då skulle tungan bli lite svart :-)) Men en sak kan jag säga, jag har börjat tänka! :-)) Jäklar, va jag skryter!! :-))

Men ärligt, tror jag börjat på "stigen" den är nog jättelång och säkert svår, men jag har i allafall fattat, att jag måste vandra där.. Kram på dig!

Vonkis! :-)) Nu fick du mig att dra på smilbanden- tack så mycket för det!! Kramis!

och en sak, jag är helt kass på att kommentera just nu- ska skriva ett inlägg kanske i morgon :-) om varför... Det är lite mkt nu igen... Kram till alla!!

10:47 em  
Blogger isabell66 said...

Jag skulle komma ihåg högst 5 ord av alla de där 20 orden... När de på McDonald rabblar upp olika såser så kommer jag bara ihåg den första, i bästa fall de två första. Så då blir det alltid den första såsen som jag tar. Men jag är iallafall bra på labyrintgrejer!

6:36 em  
Blogger Bambi said...

Isabell: Välkommen! Ja, det låter som jag, borsett från labyrinterna då :-))

11:08 fm  

Skicka en kommentar

<< Home