fredag, april 28, 2006

Den här veckan gick snabbt!

Dels har jag en förkylning som trivs så bra hos mig, så den envisas med att stanna kvar, mina luftrör känns uuurk och hosta + feber ingår, alldeles gratis!

Sen är jag inte klar med alla deklarationer.... Det här blir året när jag får åka runt och lämna i brevlådorna...Alla blir nog jätte impade- och sen kan väl nån påminna mig nästa år, om att det går alldeles utmärkt, att begära uppskov...! Jag fattar inte vad jag tänkt på eller snarare sagt inte.... Och Oxen fyller 6 år i morgon, fast barnkalaset blir nästa helg, blir bara vi närmaste i morgon och så skall Väduren ta dem på cirkus. Ha en skön fredag!

9 Comments:

Anonymous Anonym said...

Så sant! Veckan flög sin väg med en sen påskkärring. Deklarationen, jag påminde maken just nyss. Han tänkte göra det nu och jag sa inte i kväll för man är trött och så.. *skrattar*

11:31 em  
Blogger Monica med yffen said...

Jag har min deklaration iväglämnad sedan en tid tillbaks och har inte hört något än. Det börjar liksom dra ihop sig, kanske får slå honom en signal imorgon.

Ha en skön fredag själv (men den är slut nu - jag är alltid för sent ute)

12:16 fm  
Blogger Bambi said...

Anne-Maj: Vissa veckor är konstiga...

Monica: "Normala" red konsulter, begär alltid uppskov och fördelar fram till juni- så slipper de att bli så tokiga, som jag är just nu..

9:41 fm  
Blogger Batbut said...

Gumman då, man ska se till att ha ett stående uppskov - precis som Du säger själv. Fast å andra sidan, jag har inte gjort min egen än.... har uppskov dock till den 15:e. Jag är duktig på mkt men INTE deklarationer! I hate them! För enskilda firmor är de horribla! Skönt att Du åter iaf som om Du var i hyffsad balans, deklarationerna till trots

10:46 em  
Blogger Bambi said...

Batbut: Finns det nån som gillar deklarationer?? Inte ens vi, som jobbar med det... :-(( Ja, enskilda och HB är en mardröm och det är det jag har- utom 2 nya AB

Och AB har jag inte gjort bokslut/dekl, för på 100 år- höll på att tuppa av- hoppas hälften är rätt.... Dagsformen är ytterst variabel...

10:41 fm  
Blogger Vonkis said...

Tack och lov att jag bara behöver titta igenom deklarationen och se att allt stämmer och sedan lämna in den på internet och ändå brukar jag inte få tummen ur utan är ute i sista minuten.

Fast i år var jag tidig, lämnade in den för någon vecka sedan. Vet inte riktigt vad som tog åt mig.

Konstigt.

I alla fall.

Jag hoppas att helgen har varit trevlig (uthärdlig) så här långt och att den fortsätter att vara det den återstående tiden.
Gudars vad det där lät högtravande, återstående...

1:45 em  
Blogger Bambi said...

Vonkis: Som vanligt lyckas du glida undan min mailbox... Hur gör du?? Annars :-))

Ska se om jag kan samla kraft, att skriva om min dag:-)) Jiises, säger jag bara....

8:30 em  
Blogger Vonkis said...

Jag vet varken hur jag gör för att komma undan mailboxen eller för att deklarera i tid. Det händer verkligen inte varje år. Jag blev rätt chockad själv när jag hade gjort det som skulle göras och det inte var kl 22.30 2/5.

Kram på dig.

6:14 em  
Blogger Bambi said...

*s* Nu gjorde du det igen...
Kram på dig!

9:51 em  

Skicka en kommentar

<< Home