lördag, april 15, 2006

Hoppas Ni har det gott på påskaftonen!


Vi har gjort det man ska... Barna har letat efter sina påskägg, lite svårare år för år- men med lite hjälp gick det bra!

Påsklunchen var god!! Ägg, sill, lax, lite lamm, gott bröd, påsköl och en mindre bra snaps- men nån citrussmak, som skar sig så det skrek...Och nu banne mig, är grillen igång!! Köttet är marinerat, salladen med jordgubbar i, är under kontroll, lite cous cous till och en fl vin till de vuxna+påskmust till barnen.

Jag har läst ut Håkan Nessers nya "Människa utan hund" 525 sidor och jag läste den under dagen och jag har gjort rätt mycket annat, så det säger väl vad jag tyckte om den....Snälla Håkan, du kan väl skriva en per månad eller så??? :-))

6 Comments:

Blogger Monica med yffen said...

Låter som en härlig påskafton. Min har mest bestått av röjning av renoverat rum men nu har jag tagit ledigt resten av kvällen och ska fira påsk.

7:30 em  
Blogger Malin said...

Hos svärföräldrarna har vi tillbringat påskaftons kvällen med massa god mat.. Låter som om ni hade det bra ni me...

8:18 fm  
Blogger Vonkis said...

Åh
Jag vill också grilla!

11:17 fm  
Blogger Bambi said...

Monica: Ta det nu lite lugnt, inte bara jobbba!!!

Malin: Mysigt låter det! Ja, det blev bättre än förväntat :-)

Vonkis: Grilla är toppengott!

2:22 em  
Blogger Maggisen said...

Lamm... gottgott! Här bestod påskmiddagen av kyckling med stekt ris à la Thailand... gott det också :). Och visst är det väl härligt när man hittar en sån bok? Böcker är bättre än film tycker jag...

10:01 em  
Blogger Bambi said...

Maggisen: Jag älskar Thai...När Väduren och jag gifte oss -93- fick vi en engelsk kokbok just om thai mat- den har varit mkt använd!

Instämmer helt klart, får jag/har jag- läser jag faktiskt en bok per dag.. Och om du gillar Håkan, läs den- den var faktiskt väldigt bra!!

10:23 em  

Skicka en kommentar

<< Home