torsdag, april 06, 2006

Vår igår, vinter idag!

Men va är det här??? Nu har det snöat hela dagen ser dessutom ut som det har tänkt sig, att ligga kvar...Jag blir bara helt matt! Inte för att det var varmt igår, men med lite god vilja hade jag en liiiten känsla av vår. Hitills har jag varit trött och slö, så nu letar jag efter lite inspiration att ta tag i nåt. Flera alternativ finns, jobba, ta disken, tvätta eller dammsuga. Fast det som lockar mest är att krypa upp i soffan brevid doggen (han är en förnuftig dog...) och läsa lite....

8 Comments:

Blogger Vonkis said...

Soffan är verkligen inte att förakta när ma väntar på att inspirationen ska skölja över en. Trixet är att inte stressaf ram inspirationen. Vill den ta fyra timmar på sig att komma så tar det fyra timmar. Då är det bara att lugnt sätta/lägga sig i soffan, flippa runt mellan kanalerna och bara vänta.

2:35 em  
Blogger Vonkis said...

Oh.

Glömde ju.

Vad är det här för dag?
Är det en vanlig dag?
Nej det är ingen vanlig dag,
för det är Vädurens födelsedag.
Hurra, hurra HURRA!!!

2:36 em  
Blogger Malin said...

Efter vad du har gått igenom senaste tiden är nog soffan det bästa alternativet. Slappa samla ihop dig och kom igen med kraft.. Det är vad du behöver..

3:24 em  
Anonymous Anonym said...

Du behöver stanna! Lägg i soffan om du känner för det. Du har kört på så det har ryktit om dig:-) Kram Sen är du piggelin nästa vecka och börjar med något som heter vårstädning? *fnissar* det jag försökte göra idag, men låg i soffan istället och läste bok.

4:53 em  
Blogger Mildamakter said...

Unna dig att ta det lugnt, du behöver det!
*kram*

6:51 em  
Blogger Monica med yffen said...

Det lät mysigt att krypa upp bredvid hunden. Gör det.

Själv ska jag snart krypa ner bredvid min tandlösa hund...:(

10:17 em  
Anonymous Anonym said...

Ja ta det lugnt och rå om dig själv en stund ,hämta lite luft under vingarna

8:25 fm  
Blogger Bambi said...

Vokis: Väduren hälsade o tackade!
Soffan är ett bra ställe :-)

Malin: Ja,det var nog det jag behövde...

Anne-Maj: Du har rätt, jag har varit lite som en duracell kanin...

Milda: Tack och kram på dig med!

Monica: Hoppas yffen är helt återställd nu!

Babsan: Behöver gå kurs i ta hand om mig själv...

5:50 em  

Skicka en kommentar

<< Home