måndag, mars 20, 2006

Morgonstund har inte guld i.....

Faktum är att varje morgon, när alla är på rätt plats (alla fyra på skola/dagis idag, hurra!) är jag helt utmattad! Då skulle jag vilja lägga mig och sova några timmar till....

Men så kan man ju tyvärr inte göra....utan nu ska jag istället öka tempot, hade tänkt jobba ngr timmar i går, men det var tillräckligt mycket hemmajobb- så det hann jag inte. Nu hoppas jag på friska barn och frisk "mig själv", så jag kommer i takt med rubbet. Gillar inte stresskänslan, som dyker upp, när det börjar samla sig på skrivbordet, så nu är det bara att kavla upp ärmarna och köra på!

10 Comments:

Anonymous Anonym said...

Du vet väl att ett rörigt skrivbord är tecken på ett rörligt intellekt???

10:24 fm  
Blogger Malin said...

Med fyra barn är det nog bäst att göra precis så för inte sjutton vet man när bacillerna kommer nästa gång!!!
Håller hårt på dig ikväll med den där hundleken... Gå du så är du nog snart av med henne hoppas jag....

1:08 em  
Blogger Vonkis said...

Jag håller tummarna och ber en stilla bön att basilluskerna ska hålla sig borta från dig och din familj.

2:28 em  
Blogger Bambi said...

Babsan: Just vad jag behövde höra *flinar*

Malin: Helt rätt!! Eller funderade jag på idag, hon kan ju ta med sig vår hund- bara hunden!! Så slipper vi... *flinar elakt*

Vonkis: Tack snälla! Skulle vara skönt med en paus iallafall....

4:17 em  
Anonymous Anonym said...

Go kväll, Bambi. Hur mås det? Idag var jag slö men det vände i kväll! Jag städade TOALETTEN. Det var evigheter sen. Det är makens ansvarsområde. Jag orkade inte laga middagen så vi bytte. Sen fortsatte jag med kläderna, byta lakan och sånt! Jag måste ställa dygnsrytmen rätt:-)

9:02 em  
Blogger Bambi said...

Go kväll på dig oxå! är lite låg just nu, lejon2 krampade rätt mkt igår och även ikväll- är lite rädd för en ny omgång med hysteriska epilepsikramper...

Men hoppas det har med virus att göra....Han blir mer utsatt då.
Bra med bytesaffärer! Så ska det vara! Kram på dig!!

9:17 em  
Blogger Monica med yffen said...

Bacillerna håller sig ifrån dig. De är nämligen här nu. Först hos dottern och nu hos mig. Du kan ju säga till när du är klar så att jag kan släppa iväg dem.

10:55 em  
Blogger Bambi said...

Monica: Jag är helt oskyldig, har inte skickat dem till Er! :-) Hoppas Ni kryar på Er, men kan vi inte skicka dem till Danmark eller nåt??:-)

8:48 fm  
Blogger Malin said...

Hur gick det med hundkvinnan???
*nyfiken*

9:09 fm  
Blogger Bambi said...

Malin, joda, hon kom... Frågade så snällt hur det var- tack, alldeles utmärkt! Och du? Nä-det var inte bra och hon började prata om sina barn, som hade problem av ngt slag-

Väduren frågade mig snabbt, går du ut med hunden? Nej, sa jag - hinner tyvärr inte...:-))) Så de var ute en stund och hundarna hade kul, men nån ny date är inte bokad...

Elakt? Om hon nu bara är ensam och mår dåligt.. Ja, antagligen men jag har tillräckligt med annat, kan inte ta på mig mer nu...lejon 2 har börjat krampa igen- de senaste dagarna har varit mindre kul...

10:03 fm  

Skicka en kommentar

<< Home