torsdag, mars 16, 2006

Vissa straffar gudarna omedelbart!

Ok, jag slappade lite för mkt, men endast beroende på att jag trodde att läget var under ktr...
Nackdelen är att man slappar till sig lite för mkt... Har ett möte i morgon och jag var så väl förberedd, tyckte jag... Det här är en av de få kunder, som fattar vad jag pratar om, så jag måste ha "på fötterna" Och nu får jag ju klarlägga mina kunder är inte dumma, men ointresserade....

Skulle bara lägga in det sista och överföra till skattepgm, vilket jag gjorde - utan att tänka på alla manuella justeringar jag hade gjort, i just skattepgm- oops- förde över och raderade alla jävla (ursäkta) saker jag hade gjort... Nu är det så syyyynd om mig-*not* Har mest lust att slå huvudet i väggen- varför tänkte jag inte till, bara lite..?? Kan knappast debitera kunden för att min hjärna har semester.. Jag blir så arg på mig själv!!!

10 Comments:

Anonymous Anonym said...

Säkerhetskopia!!!!Backup server ??+

8:27 em  
Anonymous Anonym said...

Tänkte samma här:-) Köp en sån USB minne som du kan ha till varje kund. Spara när du jobbat klart. Kravla upp ärmarna. Här kommer massor med strykekramar till dig!

10:25 em  
Blogger Bambi said...

Babsan: Det är det verkligen sjuka, kopierar på papper, säkerhetskop på allt- men inte just denna ggn....Och säket har jag missat nåt annat... Urk!!

Anne-Maj: Trodde jag hade örnkoll.. men du har helt rätt!

Maken är ju IT spec- varför frågade jag inte?! Tack så jättemkt för kramar, du är då en riktig skatt!

Just vad jag behöver för att sova utan mardrömmar.. Hatar att göra fel!! Även om jag hittar det själv, så ingen vet- men jiises va det sänker mig....

10:52 em  
Blogger Monica med yffen said...

Det är väl typiskt att man säkerhetskopierar allt utom det som råkar ut för något missöde. Det har hänt mig också. Jag vet precis hur det känns men snart är det glömt och du själv märkte det först. Kunden är helt ovetande och ser dig fortfarande som ett superproffs.

12:06 fm  
Blogger Malin said...

ja kan inte nnat än hålla med.. Säkerhetskopia är bäst..
Men du fixar det säkert även om det blir mer jobb..

6:30 fm  
Blogger Bambi said...

Monica: Är ändå tur att jag kollade, så jag inte bara printade ut och överlämnade....

Malin: Ja, får nog ihop det men fruktansvärt onödigt!

9:45 fm  
Blogger Vonkis said...

Åh tyyypiskt! *sympatisliter mitt hår*

10:28 fm  
Blogger Bambi said...

Vonkis: Tack!!! Javisst, är det...

12:02 em  
Blogger Mildamakter said...

Vet hur det känns...man blir tossig på sig själv...*kram*

4:00 em  
Blogger Bambi said...

Milda: hatar mig själv, jag kan ju det här (tror jag, till och från..)
Stoor natti kram, nu lägger jag mig istället..

11:12 em  

Skicka en kommentar

<< Home