tisdag, mars 14, 2006

Mamma, hur länge är 20 min ??

Väl hemma, måste Väduren iväg för att fixa lite. Den lilla "oxen" börjar ha frågor om tid och dessutom vill han ha örnkoll på var alla är/hur länge de skall vara där osv

Så när pappa skall iväg, blir det frågan- hur länge ska du vara borta? Ja, ungefär 20 min svarar Väduren (eftersom jag satte ett ont öga på honom... men hallå, middag, läxor mm mm)

Hur länge är 20 min frågar den lilla gubben, ja, vad svarar man på det?? Försökte med några olika varianter, men icke!!

Så äntligen ramlade kronan eller nåt ner, vi sätter på timern på micron på 20 min! Det var nog det smartaste jag kommit på! (skryter gör jag oxå :-))

Nej, ärligt det funkade! Dels tyckte "oxen" det var jättekul att kolla hur fort tiden går samtidigt som jag kunne visa på ett vettigt sätt vad "tid" är...

PS Samtidigt fick Väduren eld i baken, för han skulle ju bara vara borta i 20 min, hehe!! DS

8 Comments:

Anonymous Anonym said...

Bra sätt att hålla koll och få Väduren hålla vad han sagt.

9:56 em  
Blogger Bambi said...

Anne-Maj: Väduren kom hem exakt efter 20 min! *hihi*

8:31 fm  
Anonymous Anonym said...

Kom väduren hem efter 20 minuter?
Wow! Vilken koll du får. :)

12:04 em  
Blogger Malin said...

Tack för tipset det ska jag prova på maken.. haha
Jag tvivlar på att det funkar här...

12:56 em  
Blogger Bambi said...

Darkangel: Nu har jag örnkoll! .-)

Malin: Om du lägger pannan i djupa veck, suckar lite och säger- tja visst vi kan ju prova, men tror nog inte att pappa fixar det på 20 min...(jag är så snäll, så det är rent skrämmande... :-))

1:04 em  
Blogger Mildamakter said...

Snyggt jobbat - applåder till dig ;o)

1:34 em  
Anonymous Anonym said...

Himla bra idé men kom han i tid?????undrar ju jag som är nyfiken

2:42 em  
Blogger Bambi said...

Milda: Visst är jag en tuffing :-)

Babsan: I samma ögonblick, som micron plingade, öppnade han dörren!! Varför har jag inte tänkt på det tidigare... :-)

4:15 em  

Skicka en kommentar

<< Home