lördag, mars 04, 2006

Melodifestivalen hos"Bambi" familjen..

När jag var barn, ja på typ 1800-talet ... Jisses jag älskade det.. Jag ville klä ut mig, dansa - ja- "alles".. Fast det var inte så "poppis"- jag störde...

Så jag tror/hoppas på en förbättring för varje generation, vilket innebär att vi har en egen liten variant här.. Undantaget är lejon 1 som tycker vi är ytterst jobbiga- OK, han blir 12 i år- så jag kan förstå honom... som i delvis- fast jag tycker det är lite trist....

Men OK, det innebär för de som vill vara med, att man får klä ut sig, slänga sig på golvet, skaka på allt man har/ vill och bara ha kul!! Väduren har haft olika dans varianter och bytt till olika typer av huvudbonader (heter det så??....) Jag har inte bytt om, men jiises vad jag har varit ute på golvet och svängt både armar och ben... Och den lycka/ glädje jag känner, är enorm!

Det som vi delar är en "blessing in the sky" ( Och stavar jag fel, kan, det bero på att Kåvepenin inte passar ihop, med vin :-)) Inte bara bestämda mamman/pappan, med alla regler och jobbiga uppdrag (typ, städa ditt rum :-)) Utan bara bus!!

*me love bus* fast det kan jag ju inte berätta för barnen.. :-) då tar de över.. Här är det starka viljor som råder.. Undrar just var det kommer ifrån.. ASG!!

Jopp, jag har lite distans till mig själv- då och då- *flinar* Fast nu är jag på g... Nu har jag tagit över CD´n och vi (som i jag...:-)) spelar lite Queen sedan får nog Väduren och jag kompromissa om typ Springsteen/Bowie- blir vi inte sams- jiises- så ska jag ta fram annan musik- så han svimmar!!

Ni hör hur otroligt diplomatisk jag är..!! Hej, nån som vill gå ut med mig??!! Jag är den där tokiga kvinnan, som älskar att dansa och är allmänt jobbigt ärlig- men de som jag gillar- är jag totalt trogna emot! Ha en skön lördag, ooobs nu tittar jag på klockan- jiises- det är sent..!
Får se om jag kan locka upp Väduren, på kvällens sista dans... Natti!!

4 Comments:

Blogger Mildamakter said...

Fullt ös - medvetslös???...*ler*
Kör hårt Bambi ;o)

8:16 fm  
Blogger Malin said...

Jag är med!!!
När? Var? Hur?

*ASG*

8:55 fm  
Blogger Monica med yffen said...

Man ska ha kul! :)

9:52 fm  
Blogger Bambi said...

Milda: Lite träningsvärk bara :-)

Malin: Får se om vi kan klura ut nåt!!

Monica: Just det, är alldeles för sällan, alldeles för mycket "måste" saker som går före och sen är tiden slut...

10:18 fm  

Skicka en kommentar

<< Home