måndag, februari 27, 2006

När man kollar min blogg

består den mest av sjukdomar, trassliga relationer/mor/farföräldrar, barn, hund eller mat!
Och så en del jobb... Så nu ska jag skriva om ngt annat. Det som faktiskt händer varje vår, ja lite vår är det nog (typ snart..) skall jag klippa håret eller inte??!!

Som det tydligt framgår av min blogg är jag 44 år, och kan inte på rak arm påminna mig ngn i min ålder som har långt hår.... Nu är det är ju lite halvsvårt att ändra sig efteråt, det brukar ta lite tid att få tillbaka långt hår :-)

Nu vet Ni ju inte hur jag ser ut, men kortfattat 166 cm väger 5-7 kg för mkt! Mörkbrunt hår med hjälp av ja, hjälpmedel... Lugg och hår till den sk midjan ungefär. Till saken hör att jag har inte tid eller lust att fixa hår en timma på morgonen eller ha i 54 olika preparat... Ofta uppsatt i ngn form, mer lössläppt i festligare sammanhang (vilket i ärlighetens namn inte är så hysteriskt ofta...) Är hysteriskt otrogen kund hos frisörer, så jag känner inte att jag kan lämna ngn det förtroendet att välja åt mig... Kan Ni vara smakråd? Ja, jag vet det är inte de bästa förutsättningar jag lämnar till Er.... Den här antibiotikan måste ha omedelbar verkan, herregud, nu tänker jag på mitt hår! *s*

13 Comments:

Blogger Vi på Kantarellen said...

Klipp en centimeter om dagen... så länge du vågar.

5:48 em  
Blogger Mildamakter said...

Men...jag har alltid fått för mig att du är blond...*ler*.
Jag håller med Mamsen, klipp lite i taget så känner du dig inte så naken..men har du lugg ner till midjan??

6:25 em  
Anonymous Anonym said...

Mamsam hann före mig! Jag tänke säga "halvvägs" :-) Det ska bli spännande. Vågar du publicera före och efter bilder:-)

7:43 em  
Blogger Malin said...

Jag har ju som du säkert sett oxå långt hår. Har klippt av det två gånger och ångrat mig gruvligt...
Just av anledningen du beskriver.. 1timme framför spegeln och massa gojja i håret för att inte se ut som ett troll!!!
Så jag kastar ut varnings flaggan och säger:
-Tänk över det noga!!!

8:16 em  
Blogger Bambi said...

Mamsen: Menar du att jag skall prova mig fram eller menar du, att jag borde ha kort hår?! :-))
Ja, jag vet det, är ett orimmligt krav att be ngn svara... Antibiotika gör mig tydligen "hög"
:-)

Milda: Blond?? Men det vet du väl, det är de som har kul!! Jag gnäller ju mest, så det är klart att jag inte är blond! :-))

Men lugg är ju lugg! Nä, den är över ögonbrynen, resterande som inte är lugg- är i den sk.. midjehöjden :-))

Anne-Maj: Nix!! Kan dock tänka mig maila till dig en bild, om du typ svär på bibeln eller nåt- att den stannar hos dig!!

Annars kan jag inte skriva ngt alls- gillar att vara utan bild-ger en annan frihet... Annars måste jag ju börja med att tänka på vad jag skriver- himmel- så långt ska vi inte behöva gå!! :-))

8:28 em  
Blogger Bambi said...

Malin: Du är mycket yngre än mig..
Men vet vad du menar, har 2 ggr klippt håret kort och nja...

8:35 em  
Anonymous Anonym said...

Klipp inte du ångar bara ,gå till en bra frissa som akn tipsa ....

9:13 em  
Blogger MB said...

Behåll håret.....det är så snyggt med långt hår....och vad spelar åldern för roll????

9:59 em  
Blogger Monica med yffen said...

Jag vet flera som har långt hår i vår ålder. Det är inte alls fel.

11:23 em  
Anonymous Anonym said...

Det är förbjudet med långt hår när man är 44! Japp, så är det. Finns en lag om det.:)
Nej, jag bara skämtar förstås!!!

Men jag tycker själv att det är grymt praktiskt med kort hår. Och snyggt!
Jag rufsar i lite texturizer (heter det visst) och torkar med fön. Tar max 3 minuter att få perfekt frisyr. Lite spray ibland.
Lätt som en plätt!
Och jag är löjligt noggrann med mitt hår! *L*

Vad kul att du blir hög av antibiotika!
Jag ska också testa. Ska leta i min lådor efter någon antibiotika. Jaja, ska skärpa mig.

Bli frisk nu!
och fortsätt skriva om vad du vill. :)

/D

12:54 fm  
Blogger Bambi said...

Babsan: När jag går till frissan och när jag kommer därifrån, förstår jag att vi pratat olika språk, 2 cm brukar betyda 20 hos frissan! :-)

Maleandro: Vet inte, kanske försenad 40-års kris? :-) Men det här är ju Sverige, alla över 18 år är för gamla, vet du väl! :-))

Monica: Gör du? Trodde jag var antik... :-)

Darkangel: Det är det jag är ute efter, snyggt och praktiskt! De ggr jag haft kort hår, ser jag ut som en vandrande reklam, för Svinto!! Så nåt blir fel....

Kolla om du har ngr på 800 mg, det var en lite annorlunda effekt med dem... :-)) Tack, jag nu måste jag blir frisk, innan jag driver mig själv och min omgivning till vansinne...

8:36 fm  
Blogger Malin said...

Mycket yngre!!!! ha ha.. Tackar jag för men 7 år är väl inte så mycket när man kommit upp i ålder.. hehe

10:18 fm  
Blogger Bambi said...

Malin: I min ålder (hihi) är 7 år jättemkt... Vi pratar ålder igen när vi är ja, sådär 70+ OK?! :-)

6:50 em  

Skicka en kommentar

<< Home