torsdag, februari 23, 2006

Nöjd!!

OK, min belöning blev pizza och öl!! Inte gör det midjan smalare, men jag blev glad! "Väduren" var ute på support uppdrag på em/kvällen och 3 ungar hade läxor- så det var underbart med färdiglagat!

Alla läxor klara i tid, mat i tid och ungar i säng i tid!!! *me love* Ja, ibland kan de lätta lösningarna "göra kvällen/livet"!! Och hör och häpna, lejon1- hans rum såg ut som *jasuåeankegbnaök*, typ!! Så iom att hans dator pajat och han ville låna min... ha ha-
Men jag var lugn och sansad, OK- du får låna i 45 min- NÄR ditt rum är städat!

Och sedan följde jag Malins expert råd, jag stängde mina öron- kanonbra- man blir ju inte arg/provocerad om man inte lyssnar.. :-) Och Malin, tack för råd-du är då en skatt!

Finalen: Lejon1 fixar sitt rum och tackar mamma för lån av datorn! Jisses, nu svimmar jag!!

9 Comments:

Blogger Monica med yffen said...

Härligt att höra att du haft en så bra dag.

Jag måste också lära mig att stänga mina öron.

10:31 em  
Blogger Bambi said...

Monica: Det underlättade enormt, när jag bestämt mig för att inte lyssna!

Jag hade klargjort vad som gällde och inget mer med det!! Se om jag kan fortsätta med det..*s*

8:40 fm  
Anonymous Anonym said...

Det är en konst att stänga öronen men det går med träning Vilken pli du har på sonen!

9:39 fm  
Blogger Bambi said...

Babsan: Ja, det är jättesvårt! Behöver träna mkt!

Pli?! Nä, det är det jag inte har, på den äldsta, men jag jobbar på det! :-)

9:54 fm  
Blogger Mildamakter said...

Applåder till dig! ;o)

11:57 fm  
Anonymous Anonym said...

En sak har jag kommit på med barnen,jag har 2 en 23 tjej sonen 22 .Det sitter det man lärt dem när de bodde hémma .Det är en stor tröst.så man ska inte ge upp

12:20 em  
Blogger Bambi said...

Milda: Tackar *rodnar*

Babsan: Jo, de brukar uppföra sig när de är bortbjudna...Nä, jag ger inte upp, fast de tycker jag är tjatig! :-)

4:10 em  
Blogger Malin said...

Jag är ingen expert... fast jag har ju en del erfarenhet som du vet.
Kan bara gratulera och Keep up the good work..

5:47 em  
Blogger Bambi said...

Malin: Nu lyckades du slinka undan mailboxen, bara för att jag sitter här o tittar vad jag egentligen skrivit hittade jag din senaste kommentar här!

Jag tycker du har otroligt genomtänkta förslag och iom att du även har större barn, så har du ju jättemkt erfarenhet- så jag bara tackar för att du vill dela med dig!

5:54 em  

Skicka en kommentar

<< Home