onsdag, mars 01, 2006

Nu har det hänt!

Hunden har en "date" på fredag!!! Inte nog med att man ska se till att barnen får leka med kompisar, nu behöver hunden också en kompis!

Ja, enligt Väduren i allafall.... Han var ute på promenad och Jazz träffade en hund, som han hade så kul med, enligt maken.... Så han och "matten"!!! bestämde att hundarna ska träffas på fre em och leka!! Tror jag skall hålla mig hemma på fredag em, så det bara är hundarna som leker!

Ett varningens ord, vill Ni har kvar Er respektive- släpp inte ut Er parner ensam på hundpromenad- det nya sättet att ragga på!!

19 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hundtricket fungerar alltså?! :)

4:09 em  
Blogger Mildamakter said...

*asg*...så söt som Jazz är, så är det väl inte konstigt att han får beundrare...fast V är kanske söt han med förresten? ;o)

4:17 em  
Blogger Malin said...

Ha ha ha... Men helt ärligt är det nog så.. Hundägare med söta hundar är Kan man inte motstå..

4:47 em  
Blogger Bambi said...

Darkangel: Jiises, har du inte provat det?? Det verkar gå alldeles för bra, om man säger så!!
Så nu vet du, ser du en läckerbit med hund- måste ju bara Mumma ha en ny kompis att leka med! :-))

Tillägg: Du kan ju kolla om han är typ ogift, för att inte strula till det! Personligen tror jag att det kommer att bli en förvånad "matte" som kommer på fredag... Och "Väduren" fattar inte vad jag pratar om?! *skakar på huvudet*

Milda: Jazz får gärna ha "kompisar" men Väduren är MIN!!
Och ja, han är snygg! :-)

Malin: HERREGUD; kvinna!!! du är ju mer eller mindre nygift och lyckligt dessutom! OK, det avgör saken- bara att pallra sig iväg på varje j*a promenad! :-))

5:25 em  
Anonymous Anonym said...

ja det där får du nog bevaka om nu maken är lika söt som hunden så vet man ju aldrig

5:59 em  
Blogger MB said...

`hmmm...så det var därför som Florito sa att Bambina haft så trevligt med sina nya vänner igår när han rastade henne.....nu åker brödkaveln fram....och så ska det bankas lite i preventivt syfte "blink"

6:03 em  
Blogger Malin said...

Ja men du förstår.. Jag promenerar sällan med hunden.. Vi har inhägnad tolmt och där springerhan och även utanför när vi är där. Han kan knappt gå i koppel så det är ett litet problem ´för mig att oroa mig över. Dessutom är det aldrig maken som promenerar utan jag eller vi..

6:37 em  
Blogger Monica med yffen said...

Hm... Jag visste inte att det gick till så. Själv har jag bara träffat kvinnliga mattar med sina hundar.:)

Det är klart att du måste följa med och övervaka!! Och du måste ju se om hundarna verkligen kommer så bra överens.:)

7:34 em  
Blogger Bambi said...

Babsan: Gissa om jag ska vara ytterst närvarande! :-)

Maleandro: Jiises, vad vi måste vara lika!! :-) Fram med kaveln!!

Och för att vara rättvis, kan du väl översätta till Florito- Ja, inte just det här..( hans namn- översättning- liten blomma?? *me like* eller också har jag fattat fel- vilket ju inte är helt ovanligt...)

Utan att, han får inte, får släppa ut dig och Bambina utan "förkläde" :-))

Himmel, vad skulle då inträffa??!!

Malin: Jag skulle skämta till det lite innan.. hoppas du inte uppfattade mig fel...OK?!

Tror jag ska inhängna såväl make som vovve..Och jag ska nog ta över rastningen..*dubbel suck* Hatar att gå upp på morgonen.. Hur f*n orkar man ragga, när man inte ens är vaken..?!! Ja, du vet redan- har skrivit det tidigare- jag är ett "nattdjur" :-))

Monica: Nix, hade inte en aning om det! Vilket ju inte är så ovanligt, när det gäller mig..
:-) Träffar oxå bara "matte" när jag är ute med Jazz...

Ja, det ska bli jätte intressant att träffa "matte"- ggrrr!!

9:59 em  
Blogger MB said...

Japp...Florito betyder liten blomma....så du menar att det är jag som skall hålla mig i skinnet "garv" ok...får banka lite på mig själv också då.....allvarligt....inte ens den mest tjusige skulle få mig att vilja ngt.....skorpion som jag är så är det allt eller inget även när det gäller kärlek :-)

10:24 em  
Blogger Bambi said...

Maleandro: *flinar* Ja, det var liite åt det hållet jag menade! Fast på ett lite snällt sätt :-)

Och jag är skytt!! Fatta vilken familj vi har, jag -skytt, älsklingen- vädur- 2 st lejonpojkar- 1 st vattukvinna+ 1 st oxe..:-))

4 st eld, en som "luftar" oss= som ger ännu mer eld och en stackare som försöker dränka oss i jord... :-)) Men inte har vi det tråkigt, det kan jag lova! :-))

11:21 em  
Blogger Batbut said...

Frågan är bara vem det är som raggar, hunden eller partner?

2:40 em  
Blogger Bambi said...

Batbut: Ja och vilken hund- för att inte tala om vilken partner!
Väduren blev utsatt för tredje graden, när han kom hem med den här infon!! :-))

3:21 em  
Anonymous Anonym said...

Nu är jag här på efterkälken...Pingar du Bambi? med din nya adress?

3:46 em  
Blogger Bambi said...

Anne-Maj: Ja, funkar det inte?

3:55 em  
Anonymous Anonym said...

Jodå, vi har testat. Jag kan lägga in bilden i repris! :)
Vi gör det här seriöst. Eller...?

11:57 em  
Blogger Bambi said...

Darkangel: Har Ni?! Förvånad!! Är det män, som glömt sina glasögon hemmma då??!! Ja, den bilden vill jag se!! :-)

Dricka vin till maten, ska man nog inte göra för nu hänger jag inte med....

Vad menar du? Du och Mumma gör det seriöst? Eller om jag är det?? Du får köra en ytterst förklarande variant med mig, min hjärna har semester- eller nåt! :-)

7:26 em  
Anonymous Anonym said...

Nu har jag lagt in en bild på bloggen igen!
Min hjärna har ofta semester nu. Förlåt! :)

Mumma och jag gör hundtricket seriöst. Inte något annat. Hjälp!*S*

Så här ser Mumma ut när vi har gjort hundtricket.
Här är länken:
http://pyret.blogg.se/030306230724_hundtricket_i_storm.html

Du ser va?
Mumma blev nog mest trött!
Jag blev...
... ensam igen. Men det var ju snöstorm!
Jag skyller på det. :)
/D

4:48 fm  
Blogger Bambi said...

Darkangel: Nu har jag kollat och hittat! Till och med fattat! :-)
Tur att det finns fler, vars hjärnor semestrar till och från..:)

Men inte i snöstorm!! Då ser man ingenting! Sedan gäller det att välja rätt område för promenaden, du får lägga upp en riktig stategi!

10:32 fm  

Skicka en kommentar

<< Home