måndag, april 03, 2006

Humöret är lite upp och ner, men jag är kvar...

Har behövt lite tid på mig, för att tänka, samla info och tänka lite till.... Men en klar fördel med ett stort hushåll, är att det finns inte utrymme för, mycket av mig själv och mig själv....

Men försöker i det längsta vara optimist, det kan ju vara så att det går att stanna upp det här, under en "lång" tid. Det är vad jag vill tro på, tills motsatsen är bevisad och i såfall får jag handskas med det då... Lite "strutsigt"?? Ja, eller ren överlevnadstaktik...

Tar en stund i taget, jobbar lite, gör allt det vanliga av "måsten" ibland är det inte så tokigt med måsten *s*

7 Comments:

Anonymous Anonym said...

Ibland är det skönt att stanna upp. Du fick inte tid till dig själv de sista dagarna och den ska du kvittera ut med besked! Kramar!

12:31 em  
Blogger Malin said...

Ibland måste man skippa just alla *måste*
Tänk på dig och familjen nu..

1:13 em  
Blogger Monica med yffen said...

Håller med dig om det här med alla "måsten". De finns nog där för att man ska glömma bort annat ibland.

Jag hoppas som du, att sjukdomen går att stanna till för en lång tid.

3:26 em  
Blogger Bambi said...

Anne-Maj: Det är inget högt tempo på mig, men lite får jag gjort..
Kram tebaks!

Malin: Om det är lite måste grejer, så känns det faktiskt lättare. Det gör att jag inbillar mig, att jag har någon form för ktr... :-)

Monica: Ja, tror det! Skulle jag sätta mig ner och bara tänka, skulle jag bara sitta och böla... Och bara de där nattsvarta tankarna skulle komma fram.

Puffar bort dem så gott det går, visst finns de men forfarande har jag lite hopp, om i allafall ett långsamt, smärtfritt förlopp....

4:23 em  
Blogger Batbut said...

Tror Du gör helt rätt, har lite hållpunkter i tillvaron som gör att Du tar Dig igenom dagarna. Oron och räddslan finns där oavsett vilket, så om Du kan tränga undan den än stund så gör Du helt rätt!

6:10 em  
Blogger Morgondimma said...

Ja ett och annat "måste" håller tankarna borta från det jobbiga om än för en kort sekund. Och det är klart att man ska vara så hoppfull man kan.

6:42 em  
Blogger Bambi said...

Batbut: Yepp, jag "strutsar"... Men det är det sättet som funkar för mig! Egen företagare- inga anställda- 4 st kids - ingen anställd!! :-))

Ja, visst har du rätt! Har inte sovit så få timmar, sedan jag hade "bebis" och "oxen" blir faktiskt 6 i slutet av april...
Fast det ska jag ju inte säga till dig, som fortfarande inte får sova..

Morgondimma: Har ju inte ens frågat hur du trivs på ditt nya.. Hoppas det känns bra!

Ja, jag är en riktig struts... ibland.. Nej, jag är en optimist! En sak i taget...Kan inte ta in för mkt skit i samma andetag!

8:31 em  

Skicka en kommentar

<< Home