söndag, april 09, 2006

Palmsöndag idag

I Norge där jag kommer från är påsk en stor högtid. När jag var barn sådär på 1500-talet :-)) var det lite trist skärtorsdag samt långfredag, för då fick man definitivt inte göra nåt kul!! Ytterst viktigt!! Bortsett från det, var påsk väldigt mycket utomhus, åka skidor, termos med varm choklad och apelsiner. Och så påskekrim såklart, på påsk läser man alltid nya deckare gärna kombinerat med ett stort påskägg brevid sig....

Det tänkte jag på idag, när vi hälsade på mamma som har permis över helgen. Det var det första hon sa, vilken härlig inledning på påsken, att Ni kommer på besök. Det var först då som jag insåg att det är faktiskt väldigt snart är påsk..Dagarna som varit har varit väldigt upp och ner. Allt ifrån totalt soffläge till lite mer energi, tack och lov. Får ta en dag i taget och göra det bästa ut av det helt enkelt. Barna ska gå på fritids, fast kortare dagar så det gäller att jobba snabbare :-)) Det här är min mest hysteriska period på året, när alla deklarationer ska in. Lite ont i magen det har jag, men jag brukar ju fixa det i allafall.

8 Comments:

Blogger Malin said...

Hoppas att det snart blir bättre för er och DU det är klart du fixar det.. Helt klart..

7:15 em  
Anonymous Anonym said...

Tänker på dig *kramen*

9:56 em  
Blogger Monica med yffen said...

Vad skönt för din mamma att slippa ligga på sjukhus över påsken.

Jag tror som Malin, att du fixar den här perioden galant.

11:23 em  
Blogger Vonkis said...

Glad påsk på er allihop, ni finns i mina tankar.

11:50 fm  
Blogger Batbut said...

Ta en dag i taget, och gör vad Du mäktar med. Skulle de komma försent så kommer de försent. Visst inte bra, men det är ändå värdsligt (jag har bara gjort 1....och det var inte min egen). Hoppas ni får en mysig påsk efter omständigheterna

10:24 em  
Blogger Bambi said...

Malin: Tack!! för allt!!

Anne-Maj: Goda tankar+ kram, vad mer kan man önska sig?!

Monica: Tyvärr är hon inne igen, ev cellgift imorgon...om hennes värden stabiliserar sig. Tack för att du också tror på min kapacitet, själv är jag lite osäker på den just nu..

Batbut: Jag var nog drabbad av hybris tidigare i år, begärde inte ens förlängning av ngn (total idiot!) Klart att jag skulle vara klara med alla i maj...

Jättemysig påsk till "Trollskogen" ska Ni vara kvar i stan? Nja, kollar på bloggen...

Vonkis: En härlig påsk på dig, skicka mamma en extra tanke,det kanske hjälper... Hoppas jag! Tack för omtanken!

Och nu kan jag säga, att jag har inte en aningen om hur de här svaren kommer, hos mig är det huller om buller.. Va förvånad jag blir.. :-)))

11:47 em  
Anonymous Anonym said...

GLAD PÅSK och ha det så bra du kan

7:28 em  
Anonymous Anonym said...

Flyger förbi med Moa bakom på mig och skriker GLAD PÅSK! TÄnker på dig och din familj.

2:16 em  

Skicka en kommentar

<< Home