torsdag, april 20, 2006

Jaa, det är vår!!!

Äntligen säger jag bara!! Barna slänger jackorna, vissa tar till och med av sig skorna..hm.. Väduren och jag är förkylda, men det hör ju ihop med våren.. :-)) Dessutom köpte Väduren en liten flaska med "medicin" för att döda de elaka bacillerna- så antingen tar vi livet av dem eller också har vi ont i huvudet i morgon...

Själv har jag deklarerat hela dagen, hela bordet är fullt av pärmar, kladdpapper, räknare och balans och resultat rapporter så långt ögat kan se.... Men nu ska det samlas ihop, här ska lagas middag, läxor ska läsas/göras Men alla ungar är ute istället för det eviga tjatet om tv, playstation osv och bara det är ju ett mirakel!!

10 Comments:

Anonymous Anonym said...

Låter härligt förutom det där med deklarationen...brr så tråkigt

7:08 em  
Blogger Monica med yffen said...

Här har det snöat idag och det är kallt. Ingen riktig vår än.

7:12 em  
Blogger Vonkis said...

Jag blir så glad varje gång jag tittar ut och ser att solen skiner och himmelen är mer eller mindre klarbå. Lite småstänk gör inget, det luktar ju så gott med våt asfalt.

8:55 em  
Blogger Bambi said...

Babsan: ja, ibland undrar jag verkligen vad jag sysslar med :-))

Monica: Snö?! Urrk-inte kul... Tänkte jag skulle fråga dig lite tips, ang "doggar"- fast frågar på din blogg :-)

Vonkis: Jag också... :-)) Jag är en helt annan person, när det är varmt o gott! Mycket snällare..:-))

10:05 em  
Blogger Batbut said...

Fast fördelen med att jobba med papper är att de gör som man säger - de tjafsar inte emot. *s*

10:58 em  
Blogger Bambi said...

Batbut: Gör de inte??!! Det gör mina :-))och glöm omedelbart vad jag sa om deb o kred.. grrrr...

11:35 em  
Blogger Malin said...

Vem är inte förkyld???
Här typ alla...
Våren har kommit i alla fall.....

7:29 fm  
Blogger Bambi said...

Malin: Tror alla nös på morgonen idag, så jag kan gissa mig till hur det blir i helgen....

8:25 fm  
Blogger Maggisen said...

Härligt med vår tycker jag, trots att jag är pollenallergiker... och jag hoppas du sluppit huvudvärken idag (fredag) ;)

11:45 fm  
Blogger Bambi said...

Maggisen: Lilla oxen är också pollenallergiker, det är inte så kul.... Nä, ingen huvudvärk :-)
Fast trött, man ska inte sitta och prata till sena kväller....

2:10 em  

Skicka en kommentar

<< Home