lördag, maj 06, 2006

Lite för snabb ibland... :-))

Skulle skriva nåt mer :-)) Även idag har vi haft en strålande sol och ca 30+!! Det är så sagolikt skönt, så jag tror jag svimmar!! Att sen min sommargarderob tycks ha krymt, det är en helt annan sak! Vi har nog ett monster där inne, som har förminskat mina kläder en storlek mindre eller till och med två......Det är nog dags att röra på kontorsrumpan! Men skit samma, sol och värme gör mig till en mycket mer trivsam person!!

Undrar om jag inte hamnat fel, kan man reklamera till storken?? Jag måste varit tänkt, till nåt annat land!! När det är varmt och soligt, blir jag glad, energisk och orkar sådär 100% mer än annars- utan att bli tokig- istället tycker jag att det är kul!

Grillen är igång :-)) Tänker tjata om gillen hela sommaren.......:-)) Ungarna har varit ute hela dagen inget fånigt tjafs om tv, playstation utan här har det spelats kula, fotboll och en massa bus. Trädgården har varit full med ungar, det har serverats glass och saft i mängder.
Ja, faktum är att glassbilen stannar utanför vårt hus, vi behöver inte gå till "hållplatsen" Jag är säker på att vi är deras bästa kund!! :-))))))))

Ha en skön lördag, nu ska jag ta ett glas vin!

8 Comments:

Blogger Morgondimma said...

Grilla lite för mej också, Jg ääälskar grillat man har ingen plats att grilla på :(

6:11 em  
Blogger Vonkis said...

Det låter somen helt underbart härlig dag. Jag funderar på att köpa en klotgrill att dra till parken här intill hela sommaren lång. Engångsgrillar är ju för tråkigt och att jämt sitta på samma innergård blir ju trist i längden.

Trevlig helg och allt sånt.

6:54 em  
Blogger Bambi said...

Morgondimma: Hoppa över hit!!

Du är ju i allfall i V Götaland, som vi- fast jag vet inte riktigt var du är- vi är 15 min från GBG och vi är riktiga rackare på grillmat! :-)) (och hemlagad pesto...) När kommer du? :-))

Vonkis: Ja, det här har varit en underbar dag!!! Lite längre avstånd, men är du i närheten- hör av dig- då grillar vi!! En härlig helg till dig också!!

7:04 em  
Blogger Malin said...

Grillat är godast!!!!!
Härligt att det äntligen blivit varmt. Vad gäller kläder så har den lille krymp djävulen varit här med och hälsat på!!!!

7:05 fm  
Blogger Bambi said...

Malin: Javisst är det, igår var det marinerad kyckling-mums!
Har han varit hos dig också?? Det är en hemsk typ det där!!!

9:53 fm  
Blogger Mildamakter said...

Det låter som om du äntligen har brytt dig om dig själv...dutti tös :o)...*kram*

4:14 em  
Anonymous Anonym said...

Skönt att läsa att du lever och har hälsan trots allt. Du och jag dras med förkylninga och baciller jämt. Jag är faktiskt sjuk, men jag drog ändå till kursen med panodil i kroppen. Men det är alltid varje vår, sen får dessa dumma baciller ge med sig. då är vi ute hela sommaren¨:-)

8:42 em  
Blogger Bambi said...

Milda: :-)) helt rätt!! Fast lite ont i magen har jag.. Hade planerat för storstädning osv- men vem fasiken städar när det är 30+..

Så jag bad Luther förflytta sig och tillbringade även dagen på altanen :-)) Kram på dig!

Anne-Maj: Jag är en seg jäkel! :-))
Och det tror jag, även du är..!! Nu ber vi bacillerna förflytta sig lååångt bort- så vi får lite lugn och ro!!! Ta hand om dig! Kramis!

9:07 em  

Skicka en kommentar

<< Home