måndag, maj 15, 2006

Skönt väder!

Soligt, lite blåsigt men helt ok. Har gjort det mest akuta i helgen och emellan det har jag kurat ihop mig läst böcker och varit rätt lat. Här ser fortfarande stökigt ut, men det lär ju inte försvinna:-)) Känner att kroppen inte vill och det är onödigt att pressa sig för hårt. Behöver ha krafter kvar. Lejon 1 iväg för att testa om han kan simma 200 m (matsäck, ja!!)

Han var så orolig för det här, så det var simträning både lördag och söndag... Lejon 2 skall på en av del kontrollerna, som han gör varje år iom sin ep-operation. Så eftermiddagen, skall vi tillbringa på sjukhuset med en neuropsykolog- där han ska göra 5 miljoner tester...

Lätt överdrift, men det är många och han blir både trött och sur. Det är inte utan att jag förstår honom, jag brukar också vara trött & sur när vi varit där....

10 Comments:

Anonymous Anonym said...

Lycka till med undersökningarna..Trist men nyttig som f*n.

10:48 fm  
Blogger Bambi said...

Anne-Maj: Helt rätt! :-))

11:05 fm  
Blogger Monica med yffen said...

Det låter jobbigt med testerna men vad är en ep-operation?

1:44 em  
Blogger Malin said...

Hoppas att det går bra fast det är jobbigt!!

3:11 em  
Blogger Mildamakter said...

Hoppas att det gick bra på sjukhuset och att både du och sonen mår bra, när det nu är över... *kram*

4:32 em  
Blogger Bambi said...

Monica: Han genomgick epilepsikirurgi, en hjärnoperation i försök att minska antal kramper. Om du tänker dig epilepsi som en blixt, som börjar på ett ställe och sedan sprider sig- man gör så, att efter massor med undersökningar under anfall/röntgen osv hittar man de ställen där det börjar och hur det sprider sig i hjärnan-där det är möjligt-tar man bort delar- för att det inte ska bli anfall. En rörig förklaring, men på ett ungefär :-)

Malin: Det var jättesvårt, undrar banne mig om jag skulle fixa sånna tester! Tex räkna upp en massa ord och så ska han komma i håg och upprepa..Jag kom i håg hälften ;-)
Jättesvåra labyrinter, man ska dra streck och ta sig ur, massor med matte osv

Milda: Det är inte över! Han orkade inte, skall tillbaka imorgon o göra resten+träffa hans läkare. Och ett besök till hos en neuropsyk återstår *suck* Det är naturligtvis bra, att de följer upp men han blir så sliten! Somnade innan jag hunnit köra ut ur sjukhus området...Sen börjar han bli så medveten nu, så han blir ju apstressad. Tänk dig, att nån ställer/klickar eller vad det heter igång stopklockan och så ska du prestera nåt! Jag blev skitnervös och jag skulle ju inte göra nåt... Långa svar blev det
:-))

5:48 em  
Blogger Vonkis said...

Låter som en rätt sund inställning till städet. Sånt kan man alltid göra senare. man måste ju få samla kraft också.

8:15 em  
Blogger Monica med yffen said...

Låter som en stor operation?

Stackarn, förstår att han blir trött. Kan de inte dela upp testerna på ännu fler gånger istället?

11:17 em  
Blogger Bambi said...

Vonkis: Jag måste intala mig, att jag ska vila inte för att jag trivs i röran, men börjar inse att jag har begränsingar...:-))

Monica: Jättestor, han var inlagd flera månader. Ja, det är det jag också tycker är konstigt, hans resultat ska ju bedömmas...Är han jättetrött, blir det ju sämre resultat...

8:53 fm  
Blogger Malin said...

Som när vi var på AD/HD test.. Jag att och försökte komma ihåg och trodde det gick bra för henne... Tyckte att hon var duktig..

12:40 em  

Skicka en kommentar

<< Home