torsdag, maj 25, 2006

Tilles resa

Såg Ni programmet igår? För den som missade det kommer det en repris 4 juni.
Jag har läst om honom tidigare och fällt tårar för både honom och hans familj, men dokumentären igår rensade verkligen upp i tårkanalarna. Det är fruktansvärt att en liten pojke skall dö bara 6 mån gammal, för att det inte finns möjlighet att bota denna sjukdomen.

Jag beundrar styrkan hos hans familj, som orkat medverka i dokumentären och därmed ger mer info om EB, som för mig iaf var en helt obekant sjukdom innan. Har du några kroner över bidra till forskningen om EB, genom att sätta in pengar på pg 4176055-4 "Tille-Lille"

Har Ni hört sången Better Place-Tille´s song? Den är så vacker, så håren fullkomligt reser sig! Titta in hos caluas.blogspot.com och säg tack till henne!

9 Comments:

Blogger Malin said...

Ja jag såg med tårkanalerna fulla!!!
Otroligt

10:11 fm  
Blogger Monica med yffen said...

Jag såg inte programmet eftersom jag jobbade men kommer att titta den 4 juni.

Ja, Camillas låt är otroligt fin.

10:57 fm  
Blogger Vi på Kantarellen said...

Inte nog med att camilla är sängbunden.... hon har fått vattenskada i köket också. Hantverkare rev ut hela köket igår, medan hon låg i sängen och tittade på.

11:08 fm  
Blogger Bambi said...

Malin: Ja, det var så hemskt att jag kunne knappt sluta.

Monica: Ja, gör det! Otroligt gripande! Camilla sjunger fantastiskt bra tycker jag och hennes initiativ, tyder jag som ett varmt hjärta. Inte den sämsta kombinationen, frågar du mig :-))

Mamselamsen: Stackars Camilla, det räckte väl med olyckan. Tittar in hos henne nu.

11:22 fm  
Blogger Vonkis said...

Jag började att se men somnade! Till mitt försvar måste jag säga att jag blivit förkyld och var helt matt och slut efter allt spring på jobbet. Men jag ska absolut titta på reprisen.

5:09 em  
Blogger Bambi said...

Vonkis: Synd om dig gumman! Hoppas du kryar på dig snabbt! Min förkylning sen .... ja inte vet jag, jäklas med mig, delvis därför min oaktivitet på bloggen. sen min mamma då. Kram på dig och krya på dig!! *Kramar om*

10:23 em  
Blogger Vonkis said...

Tack så mycket för kramen. Ska gå hem och kurera mig med citron och honung nu.
Trevlig helg.

10:42 em  
Blogger LipglossHeaven said...

Oj!!

Tack for dom jattefina orden!!!

Manga kramar Camilla

6:43 fm  
Blogger Bambi said...

Camilla: Orden kom från hjärtat!
Många kramar till dig också och lycka till!

1:48 em  

Skicka en kommentar

<< Home