fredag, maj 19, 2006

Beslutet är fattat!

Efter några mindre bra veckor, har jag bestämt mig. Kan inte hålla på så här som jag gör med jobb. Ska inte ta nya kunder utan t o m faktiskt avsäga mig ett par stycken. Har grubblat mycket på det här, det handlar ju om de där pengarna...

Men jag får avstå från någonting annat, så är det bara. För inte hjälper det om jag har några korvören mer och är så stressad så jag har hjärtklappning. Nej, dags att dra i bromsen! Väduren har ju sitt nya projekt, som sysselsätter honom på heltid, 4 ungar, 1 st dog, ett hus som ser bombat ut för jämnan och inte minst en sjuk mamma. Det räcker faktiskt, är ju meningen att det ska vara lite kul också och så okuliga som jag är nu *ryyyyser* När man inte hittar glädje i någonting, då har det gått snett. Dags att ta tag i mitt "nya" liv!

Fast jag fasar för att avsäga mig uppdragen, är bara 2 mån sen jag fick dem. Är en riktig fegis, skulle helst buda över pärmarna + ett brev *s* Fast det går inte, har lite underlag kvar som saknas...

Ha en trevlig fredag!

12 Comments:

Blogger Mildamakter said...

Dutti tös!!!!
Stooor kram till dig för din klokhet

5:06 em  
Blogger Bambi said...

Milda: :-))) Jag har hittat stigen nu, (tror jag) nu återstår vandringen....Men jag blev genast lugnare, när jag kände att nu har jag bestämt mig....Kram tebaks!

5:15 em  
Blogger Vonkis said...

Det där låter som ett väldigt bra beslut som flera av oss borde följa. Trevlig helg tillbaka.

5:53 em  
Blogger Monica med yffen said...

Du gör helt rätt. Jag har alldeles nyligen varit med om exakt det du beskriver och också dragit i bromsen och tagit ett beslut för framtiden. Jag blev, som du, genast mycket lugnare av bara vetskapen att det blir förändringar framöver.

9:50 em  
Blogger Bambi said...

Vonkis: tack luuve! Gör så himmla gott med bekräftelse- även om jag vet att det här är det rätta- om jag inte ska bli mer sjuk, än vad jag är- så är Luther där igen och säger att jag är en idiot.... Ha det gott! Kram!

Monica: Tack, skatt! Jag är i stort behov av bekräftelse!! Vi har dåligt med pengar redan nu- men det finns en gräns! Jag kan ju inte bli ännu sjukare.. Det är ju så mkt med mamma och lejon2...

Jag ska ju inte behöva ,typ Steolid för att kunder jagar mig- som i sin tur- nte lämnar det jag behöver- för att göra ett bra jobb... Som inte svarar på mail osv för att de är "pampar" i den här kommunen...Din kommentar gör mig lugnare- tack så mycket!!

10:45 em  
Anonymous Anonym said...

Skönt att du är tjej med skaft på huvudet (kan man skriva så här? Måstek olla i språkbruks boken) Jag skriver det här istället:
Skönt att du har hvudet och magen med dig. Kramen

11:07 fm  
Blogger Vonkis said...

När jag läste religionsvetenskap sa den bästa och kunnigaste läraren att Luther var förstoppad när han skrev sina "hårdaste" texter, så man får ta det han skrev med en nypa salt.

Han var bra, den läraren.

1:54 em  
Blogger Bambi said...

Anne-Maj: Ja, det kan man skriva! Tack och kram!

Vonkis: *flinar* Det ska jag lägga på minnet, instämmer bra lärare!

2:49 em  
Blogger Annapelu said...

Bra Bambi - vi måste lära oss att säga nej! Viktigast är ju familjen, sen kan man äta blodpudding ett tag om det behövs.

Jag tränar också på att trappa ner men har en tendens att bli involverad i ännu en förening...

Inte nog med att ungarna spelar fotboll, jag ska börja också - ikväll! Se bloggen om du vill veta mer. Kram blogoholic

2:15 em  
Blogger Bambi said...

Blogoholic: Hej, va kul att du är tillbaka! Ja, tänk va svårt det är det lilla ordet...Fast jiises, va surt jag fick för det...Kollar genast va du gör! Kram!

4:34 em  
Blogger Batbut said...

Klokt av Dig! Det ger Dig samtidigt lite extra tid för Dig själv. Och i förlängningen kan det även bli att Du har mer tid att lägga ned på befintliga, vilket gör att Din debiterabara tid inte sjunker fullt så mkt som Du tror. Och är det så att de uppdragsgivarna prompt vill ha Dig kvar - tänk på att Du faktiskt har rätt att ställa krav på kunder! Maila mig om Du vill ha mer sparring.

6:02 em  
Blogger Bambi said...

Batbut: Kolla mailboxen.. Kram!

9:32 em  

Skicka en kommentar

<< Home