onsdag, maj 31, 2006

Ifall någon har missat det, jag är inte klok!

Nu hade jag ju bestämt mig för att inte ta fler kunder och avsäga mig flera och vad händer??
Ska bara snabbt åka ner till vårt lilla centrum och fixa lite ärenden b l a bokhandeln. Står snällt i kön och väntar, men mina långa öron överhör samtalet emellan expediten och kunden. Kunden vill ha hjälp att välja en grundbok (himmel, finns de fortfarande i pappersformat?!) Expediten är osäker, kan inte hjälpa henne. Och gissa vad som händer då?! Just det!

Helt plötsligt öppnar jag min stora käft, ursäkta jag överhörde Ert samtal- jag är redovisningskonsult, vill du ha hjälp?! Lejon 1 försvinner snabbt som ögat bakom bokhyllorna....
Och där fastnade vi såklart! Hon hade ju en massa frågor och jag kunne inte låta bli.. Rätt som det var hade vi bytt visitkort och naturligtvis får hon ringa/maila mig om hon behöver hjälp...

Hej Batbut, vet du en bra grossist på silvertejp???!!

MVH " förvirrad fruitcake"

9 Comments:

Anonymous Anonym said...

Det är OK att du raggade kunden, BARA det är sista gången! *skrattar*

9:23 em  
Blogger Monica med yffen said...

Om hon ringer och det känns för mycket, får hon väl återkomma vid ett senare tillfälle. Tycker jag. Viktigast är ju att du inte får för stressigt.

Vem vet, det kan vara en bra kontakt för framtiden också.

11:13 em  
Blogger Bambi said...

Anne-Maj: Kunne inte låta bli... Hon behövde verkligen hjälp!

Monica: Ja, det har du rätt i båda fallen. Och jag tycker om att kunna hjälpa till. Just de som är nya är så roliga, att ha med att göra och lägger man upp det bra från början funkar det smidigt för dem sen.

7:57 fm  
Blogger Vonkis said...

Enstaka återfall är helt ok, nästan att räkna med.

3:42 em  
Blogger Bambi said...

Vonkis: :-)) Ja, det är nog som att försöka sluta röka...

5:01 em  
Blogger Malin said...

Silverteip kan funka.. ska se om maken kan sno hem så ska jag skicka till dig!!! hehe

5:22 em  
Blogger Bambi said...

Malin: Ja, det låter bra! Kan behövas i flera fall, jag och min stora käft..Barna skulle nog uppskatta att jag var lite tystare :-))))))

5:26 em  
Blogger Batbut said...

Jag kan sponsra Dig med silvertejp *S*. Om Du madamen ifråga ringer så ska Du:
1. Ta betalt
2. Klargöra tidsperspektivet
3. Känna att det okej
Alltså, inte vara snäll! Det är faktiskt ett jobb. Hänger Du med?
Annars kommer jag och spökar för Dig *s*

10:35 em  
Blogger Bambi said...

Batbut: *me luuve you* Vill du vara min mentor??? Fast det var en tanke , hmm- skickar nog ett mail ang det....med en mer seriös förfrågan.. :-))

11:25 em  

Skicka en kommentar

<< Home