tisdag, maj 30, 2006

Idag har jag haft Prao!

Lejon 1 som inte är den mest snabba att dra på sig jobb, har 2 dagars prao. Han trodde nog att han hade gjort ett gott val, när han bestämde sig för att jobba för mamma var nog lugnt...
*flinar liite rått*

Dröm om hans förvåning när jag väcker homom, ber honom fixa sig själv i ordning och lite frukost för vi ska börja jobba... Hela hans ansikte var ett enda stor O. Dagen räddades genom att jag informerade om att här har vi till och med fikarast :-) Jättebra arbetsplats!

Men den som nog är mest förvånad är jag, han försökte bara maska en endaste gång och sedan har han minsann jobbat på. Gjort alla uppgifter utan gnäll, visserligen med en något förkortad arbetsdag men jag är nöjd! Och hur nyttigt är det inte att barnen ser vad man faktiskt gör?!
Superbra! Hans relation till datorn är ju bara spel och kul, så det här gav en helt annan insikt.

9 Comments:

Blogger Monica med yffen said...

Så smart! Och bra att han jobbade på. Kanske något att ta efter till dotterns nästa praoperiod. :)

4:34 em  
Blogger Bambi said...

Monica, jag är jätteförvånad!! Ja, varför inte? Pengar&sånt, blir lite lättare att förklara, när de ser på riktigt vad man måste göra...

4:51 em  
Blogger Batbut said...

Hoppas han får en snäll handledare *S*

4:58 em  
Blogger Bambi said...

Batbut: Nja, diskutabelt :-)) Fast rättvis!!

8:31 em  
Anonymous Anonym said...

Åh! Dottern gjorde prao på ridskolan förra veckan! Självklart! Jag ska nog skicka mina till dig:-)

9:58 em  
Blogger Bambi said...

Anne-Maj, det var nog roligare än hos mig!!

Jag är sträng men väldigt rättvis, han har fått så mkt berömm (ett eller två m?) så han själv på eget initiativ, tog ett bad!!!
*Svimmar lite lätt* :-))

10:19 em  
Blogger Vonkis said...

Låter som en bra dag det där. Det är absolut nyttigt för barnen/eleverna att få komma ut i "verkligeheten" och se hur det fungerar där.

10:33 fm  
Blogger Malin said...

Dom kan bara dom vill dom där små!!!!
Har inte glömt ditt mail.. Svar kommer!!!

3:27 em  
Blogger Bambi said...

Vonkis: Ja, det betydde mer än vad jag trodde. Tror inte han önskar sig lika dyra saker på den närmaste veckan i allafall- när han ser hur mkt tid man måste lägga ner för att få ihop ngr korvöron :-))

Malin: Visst är det så! Det är bara jag som går i fällan gång på gång, och gör själv för att slippa tjat... Ser fram emot mail :-))

4:30 em  

Skicka en kommentar

<< Home