onsdag, augusti 23, 2006

Skolstart!

Har definitift sin egen lilla tjusning! Fick hem så mycket info lappar och meddelanden om vad alla skulle ha med sig, föräldramöten, klasskassa, matsäckar, kick off, jesus och hans mormor....Slog inte fel, vaknade igår med feber :-))) Min kropp gillar visst inte stress! Så där rök veckoplaneringen!

Lilla oxen som börjat riktig förskoleklass, har kommit hem med ett glatt besked nu två dagar på rad- inga läxor idag hellre mamma! *flinar* Det är med visst vemod jag inser att sommaren är på väg att ta slut, är inte redo för det! Hann inte med i år hellre....Undrar hur många månader sommar jag egentligen behöver?? Många, är jag rädd för...

Björnbären mognar, äppleträden är fulla med frukt. Föreslog för mina förtjusande små barn, att de kunne plocka och ha med sig till skolan. Lysande tyckte jag själv, plocka sitt eget färska äpple men icke!! Mamma, vi gillar inte röda äpplen! I det läget, är det som jag börjar morra!! Otacksamma ungar!

Min dotter tycker jag är sen med höstkläderna, hon undrar när vi egentligen ska ut och shoppa tillsammans! Har mest lust att svara att det dröjer några år, eftersom den lilla damen bara är 8 år! Märker en viss influens från andra flickor i klassen....Ja naturligtvis är jag efter med höstkläderna, är först när shortsen går bort, som man upptäcker hur mycket de växt under sommaren....Kläderna är en visa för sig, snabbare man sig inte så blir man utan vinterjacka!!

Lite märkligt med tanke på vår långa vinter....Vem har lust att köpa vinterjacka när det är 25 plus? Inte jag i allafall!! Nu ropar både disken och tvätten på mig, en alvedon till först!

5 Comments:

Blogger Vonkis said...

Vilka ungar som inte vill äta hemmaäpplen! Det låter som att de behöver en stor dos av Bullerbyn, typ hela serien i helgen. Själv har jag lejt lillsyrran att plocka lingon och hallon om det finns kvar nu när hon kommer hem. Vill ju ha en massa bär, saft, sylt, gelé och annat supernyttigt i förråden.

4:26 em  
Blogger Malin said...

Med skolstart kommer lappar, lappar och åter lappar... sen är det föräldrarmöten och föräldrarmöten ja du vet.... 4 barn sätter spår.....
sen ska vi inte glömma alla jäkla sjukor som kommer med skolstarten... Ja jag är negativ idag.... Har cigg abstinens...

5:37 em  
Blogger Monica med yffen said...

Det är likadant här med våra äpplen. Hästarna i stallet får de flesta av dem.

Dottern åker ner på stan för att shoppa kläder på egen hand numera. Häromdagen kom hon bara hem med en hel drös sommarkläder. Det är inte lätt att leta höstkläder när det fortfarande är så varmt.

Hoppas att du kryar på dig snart!

11:59 em  
Anonymous Anonym said...

jag hinner inte heller med.
Tur att jag inte har äpplen som behöver plockas. Fast det är ju gott förstås.

2:58 fm  
Blogger Bambi said...

Vonkis: Visst är det konstigt, det man har, är inte lika intressant som det i affären :-)) Ja, jag gillar att bunkra lite, bor en liten ekorre i mig!

Malin: Slutat röka?? Då får du vara hur negativ du vill!! Jag är det till och med med cigg....

Monica: Tack! Inga hästar i närheten, så jag får äta dem själv! :-)) Nej, jag tycker det är lyx, kommer ju långt norrifrån där man inte kan ha äpplen i trädgåden.

Dark Angel: Det låter taskigt, men jag är glad för att vi är fler....

9:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home