torsdag, juni 29, 2006

Lite lugnare

känns det, har börjat medicinera och peppar, peppar den här kanske jag tål. Inga hysteriska biverkningar än så länge. Får klara mig över sommaren och i augusti ska jag via min läkare försöka få mer hjälp. Alla klarade midsommar, men ett dygn räcker!

Nästa vecka är det dags för sommarlov. Så då ska jag och mina 4 roa oss, Väduren har ett projektjobb-ingen semester för honom-lite trist. Hoppas så klart på gott väder, så vi kan sysselsätta oss. Alla fyra hemma och ösregn är ingen hit! Brukar bli mest dumheter och sura miner. Oxen har kommit in i en ny fas, dels pratar han nonstop och dels gör han sitt bästa för att reta upp sina stora syskon, med mycket god framgång. Lejon 1 undrade igår om vi inte kunne byta bort honom, syskonkärlek på hög nivå! :-)))

8 Comments:

Blogger ... said...

Vill bara tacka dig för allt stöd och pepping. Det blir nog ingen konsert, men jag ska sälja biljetterna och köpa något riktigt onödigt för pengarna! En ny väska kanske? Man borde kunna få en sjysst väska för 1000:- tror du inte det? ;-)

Vi har visserligen gemensam ekonomi, men han får in pengar lite olika beroende på vilka jobb han har o.s.v (eget företag) så ibland är det himmel och ibland är det helvete.

Jag får väl skylla mig själv. Jag hade i princip kunnat fara iväg till Gtb, men jag vill faktiskt inte lämna Loppan bara för att få min rätt. Jag vill inte att hon ska med på ngn raggarfest heller. Jag blir hemma och gosar med henne på lördag, hyr en film eller nå't, så kan han ta henne en vardagskväll när jag går på bio.

Han kommer att tjura tillräckligt över att jag inte hänger med på festen, men det skiter jag i för jag har faktiskt ingen lust att hänga med.

Massa kramar på dig hörru. Ser att du inte heller mår så toppen. Typiskt att det ska bli så på årets vackraste tid va? Det är ju nu vi ska njuta och vara lyckliga!

10:09 fm  
Blogger ... said...

Hihi...vi sitter visst och kommenterar förbi varandra här! :-)

10:10 fm  
Blogger Bambi said...

:-)) Ja, det gör vi! Men jag vill ju att du ska åka...Det är du värt! Fast små loppor ska inte vara på raggarfest! Kan ingen snäll tjejkompis låna henne? Se vad enveten jag är :-)) Låt han sura!

Nä, jag mår hellre inte som jag skulle vilja. Hoppas nu att medicinen ska funka och att jag får en psykolog+terapi till hösten. Min hjärna känns som ett trassligt garnnystan!
Bamsekramar till dig!

10:21 fm  
Blogger Batbut said...

Bra att Du kommit så långt iaf! Håller tummarna för att medicinen ska fungera och att Du klarar Dig utan biverkningar. Försök "go with the flow" om Du kan, för jag tror Du behöver vila. Ordenligt. Sluta kämpa och bara följa med (ska jag säga *asg*).
Kimmi, det är massor jag skulle vilja säga men tar det kort och enkelt - tyck om Dig själv och unna Dig själv roliga saker. Du förtjänar det!

12:25 fm  
Blogger Bambi said...

Batbut: ett litet försiktigt steg i rätt riktning, tror jag... Ja, vila behöver jag, men det lär inte bli de närmaste 4 veckorna med 4 barn hemma själv....Men bra att du påminner mig! :-))

10:09 fm  
Blogger Vonkis said...

Vädret verkar ju gå mot varmare fronter nu, alltid något. Tack och lov verkar det som att medicintabut inte verkar finnas i bloggvärlden, vilken bra värld det är!

Jag önskar dig och de dina all lycka och välgång, massos av slö-tid och öm syskonkärlek :-)

På tal om syskonkärlek. En kompis till mig berättade en sak. De spalde ett spel och så fick en av tjejerna i uppgift att ställa en fråga till en kompis. Hon vände sig till en av de andra tjejerna och sa: Jag frågar dig. Den andra tjejen svarade: Jag är inte din kompis, jag är din syster...

3:49 em  
Anonymous Anonym said...

Ja sommaren prövar familjen! Det vet jag, men nu efter några sommar blir jag mer luttrade:-) Som Batbut skriver ska man bara följa med dagen som kommer, för kroppen behöver vila men lite lite planering måste man ha i alla fall när det gäller måltiderna annars åker socker.. du vet berg och dalbana! Massor kramar!

4:28 em  
Blogger Bambi said...

Vonkis: Tack för din omtanke, hoppas du har det fint i sommarvärmen! *ASG* din historia passar perfekt, så är det!!

Anne-Maj: Ja, det är lite stuligt att få ihop det...Särskilt efter som jag "ströjobbar" också. Massor av kramar till dig också!

3:42 em  

Skicka en kommentar

<< Home