onsdag, juni 21, 2006

Lyfter på täcket och tittar ut....

Ja, jag har varit tyst...Har haft/har en dålig period, för mycket som samlat sig i hjärnkontoret utan att det blivit rensat...Inte bra! Har svårt att acceptera att jag faktiskt inte mår bra och letar efter mitt andra jag, dvs hon som fixade allt... Är nog dags att inse, att den personen finns inte kvar utan jag har blivit en annan. Nu ska jag leta upp en psykolog och se vad/vem jag egentligen är och faktiskt försöka hitta ett annat sätt att leva på.

Mina tankar om hur mycket och vad jag behöver fixa stämmer inte med verkligheten och är faktiskt inte möjliga att realisera. Börjar så smått inse det, kvarstår att acceptera det.
Jag har haft ett oerhört stort stöd i en bloggkompis, som banne mig är som en psykolog- du vet vem du är- och *me luuve you*

Med hjälp av "mothers little helpers" felstavat? Tror det var Mick Jagger som döpte om Stesolid till det.... ska vi i allafall åka och terrorisera morfar på midsommarafton. Lejon 1 har åkt i förväg (alldeles själv...) pappa ringde och sa att han inte kände igen honom först.... Nära relation *not* Men vi stannar bara över en natt, sist vi var där fick pappa så högt blodtryck, så han fick åka in akut och vi var snälla och lugna- men det blev för mycket.

Önskar Er en jättefin midsommar!

11 Comments:

Anonymous Anonym said...

Bambi, åk bort ett par dagar och var dig själv! SÅ hittar du verktygen som du kan använda för att fundera vidare... skickar massor med kramar till dig.

9:49 em  
Anonymous Anonym said...

Glömde önska dig och din familj en fin miedsommar! kram igen

9:50 em  
Blogger Monica med yffen said...

Kramar härifrån också - och ha en riktigt bra midsommar!

12:29 fm  
Blogger Batbut said...

Så skönt att se att Du ändå börjar se vilket vägval Du ska göra - en klart bra början! Håller tummarna och ha en kanonmidsommar!

8:15 fm  
Blogger Bambi said...

Anne-Maj: Det var bra uttryckt, är just verktygen jag behöver hitta!
Kramar tillbaka!

Monica: Kramar till dig också!

Batbut: Tror jag är på stigen iallafall och det är inte så illa!
Kram på dig!

9:01 fm  
Blogger Vonkis said...

Att du känner att något måste göra och att du tar steget att få hjälp utifrån är verkligen ett steg i rätt riktning. Där viljan finns finns det hopp. Jag tror på dig.

Midsommarkramar.

6:47 em  
Blogger Bambi said...

Vonkis: Tack, *ler* jag har behov av att nån tror på mig....
Massor med kramar till dig!

3:12 em  
Blogger Mildamakter said...

Hoppas att midsommar var fin...du behövde komma bort lite...*kram*

5:45 em  
Blogger Bambi said...

Milda: Gick bättre än jag trodde och glad, att jag genomförde det..
Kram tebaks!

11:26 fm  
Anonymous Anonym said...

Tittar in till dig och vinkar! Allt bra? Eller har det blivit bättre sakta men säkert.

11:23 em  
Blogger Bambi said...

Lite bättre, tror jag...Lite jämnare form.

8:58 fm  

Skicka en kommentar

<< Home