tisdag, augusti 01, 2006

Börjat lite lätt igen....


2 barn på fritids, Oxen har fått plats på läger och för första gången är han iväg utan mamma och pappa...Hoppas det ska gå bra! Kan lugnt erkänna att jag redan dag 1 har en viss separationsångest! Men jag tror det kan vara bra för honom, dels får han träffa andra barn med ep och dessutom barn som har det svårare än han själv. Så istället för att det är han, som "sticker" ut, är han bland de friskaste. Massor med roliga aktiviteter och kunnig personal.
Om Ni vill kolla var han är, titta på www.agrenska.se ligger alldeles underbart till, det är så vackert och rogivande med havet runt om.

Har ett uttråkat Lejon 1 hemma, inte så många kompisar på plats och nu jobbar vi igen. De mindre ska ha kortare dagar på fritids, så det inte blir så trist. Ja, jag har dåligt samvete för att de inte kan vara lediga hela sommarlovet, men i ärlighetens namn hur många fixar det? Om man inte har en massa släktningar som hjälper till och så är ju inte fallet här.

Tror inte jag berättat det med svärmor har flyttat till vår ort. Ingen bra start, problem med rygg och allt möjligt - det har redan varit två vändor till sjukhuset. Men hon har hemtjänst nu och hoppas det ska fungera. Tur i oturen, att hon hann flytta hit- nu är vi så nära så akututryckning kan ske....och har skett....

Det har varit en varm och skön sommar, men nån riktig ledighetskänsla har det inte varit. Snarare trolleri för att både kunna jobba och fixa 4 barn, det är nog knappast det roligaste lovet de haft. Men omständigheterna är ju inte normala, sjuk mormor, sjuk farmor alla behöver hjälp- Väduren har ingen semester alls och jag håller på med mitt.

Är nog rätt bra, att komma in i rutiner igen för oss alla!

10 Comments:

Blogger Monica med yffen said...

Jag känner igen den där separationsångesten men det är nyttigt för båda parter.

Vi har den här sommaren inte heller gjort lika mycket som andra somrar p g a utbyggnad av huset. Ibland blir det bara så att annat måste komma före och det kommer många, många fler sommarlov i framtiden. Och jag tror att det kan vara skönt även för barn att "bara vara".

Du ska inte alls behöva ha dåligt samvete för att de inte kan vara lediga hela lovet. Som du skrev; inte många fixar sånt.

Hoppas allt ordnar sig till det bästa för både din mamma och svärmor!

9:37 em  
Anonymous Anonym said...

Förstår hur du känner det. Jag själv har börjat tänka på att det är 1 augusti och inte långt kvar till skolstarten. Vad gjorde vi i sommar?
1. Midsommarveckan med vännerna.
2. Plattsättningen som tog tid och krafter.
3. Norrlandsveckan hos syrran.

Vi tänkte skicka den yngsta på läger för hsk barn men kände att det var inte rätt tid. Hon ska ju på gymnastiksläger. Få se hur nästa år.

10:30 em  
Blogger Bambi said...

Monica: Skönt med tröstande ord, det är väl konstigt alltid har man dåligt samvete för nåt...

Anne-Maj: Men Ni har gjort en massa, min sommar bara "försvann" i jag vet inte riktigt vad...*s*

8:26 fm  
Blogger Batbut said...

Bambi min vän - tror nog att sommarlovet har varit jobbigare för Dig än dem. I deras ögon har det nog varit bättre än vad Du tror. Skönt att svärmor inte hamnade hemma hos er iaf! Och så bra att sonen fått komma på läger. För Dig, även om Du självklart kommer sakna honom, och för honom själv. Så får ni öva lite på frigörelse, vilket faktiskt är nyttigt om än tufft!

11:58 em  
Blogger Bambi said...

Batbut: Hoppas du har rätt, gör lite ont i hjärtat...Är överlycklig över att farmor har eget boende ;-)) Det är någonting med henne varje dag i allafall!
Lejon2 är ytterst saknad, ska bli skönt att få hem honom på söndag!!

8:08 fm  
Blogger Vonkis said...

Även om det är skönt med ledighet så känns det bra när man (jag) kommer in i mina vanliga rutiner, allt flyter på så bra då.

7:24 em  
Blogger Bambi said...

Vonkis:
Tack, du lättar på mitt dåliga samvete ;.)) Blir man nån gång tillräckligt bra?? Antagligen inte.. Men dina ord ger mig mer lugn, tack för det!!

8:38 em  
Blogger Vonkis said...

Det var så lite så, men jag skicker en räkning ;-)

4:33 em  
Blogger Bambi said...

Vonkis: *s* Gör du det! Går det bra att betala i vinbär eller björnbär ;-))

8:55 em  
Blogger Vonkis said...

Åhh
Björnbär blir utmärkt!

11:37 fm  

Skicka en kommentar

<< Home