tisdag, juli 18, 2006

Och dagarna bara rusar förbi...


Är ytterst "obloggig" Har ingen riktig tid, själv hemma med 4 ungar och när jag bestämt mig för att några dagars semester skulle passa bra- vad händer då?? Just det, samma som händer när jag fyller år eller planerar annan ledighet- jag blir sjuk!! Feber, förkylning helt upp i ögonhöjd+ blivande halsont. Sur!! Jättefint väder, skulle passa bra att öka på färgen inför hösten och då sitter jag inomhus och kan inte gå ut. Stackars barn också, fast de vill inte va ute för varmt, säger de. Nej, nu skulle man vara vid havet- himmel va skönt det skulle vara!

Vonkis, här kommer smultron till dig!

10 Comments:

Blogger Batbut said...

Vad har vi gjort för ont Du och jag? *S* Själv har jag legat däckad i halsfluss i 3 dgr och knaprar nu pencillin. Hoppas vi kryar på oss snabbt. Det vi drabbats av är "DTS" och det är bara vi som kan bota oss! (Duktiga Tjejer Sjukan - håller ihop när vi måste och brakar ihop när vi är lediga, för då orkar inte kroppen mer)

5:33 em  
Blogger Monica med yffen said...

Det är väl typiskt att någon bacill blommar ut fullt så fort man är ledig och slappnar av! Jag undrar varför det egentligen måste vara så...

Krya på dig!

10:21 em  
Blogger Bambi said...

Batbut: Ja, instämmer! Tror jag också får ta en sväng via läkaren, halsont här med och antagligen nåt med bihålerna. Har så ont i huvudet så jag vågar knappt röra ögonbrynen *s* Ja, nu får vi krya på oss! :-))

Monica: Tack! Ja, det är konstigt att man inte kan vara ledig utan att bli sjuk-innebär ju att man antagligen går på ren vilja annars...osmart. Man ska ju ta hand om sig...

10:25 fm  
Blogger Vonkis said...

Åh! Tack för smoltronen!!!

Håller med,nästan alltid då man ser lite ljus i tunneln och bara ska få ta det lugnt så bubblar bacillerna upp till ytan. Elaka, det är vad de är. Och dumma!

2:27 em  
Blogger Bambi said...

Vonkis: Vassego!
Instämmer, de är riktigt taskiga! Och vet du, nu när det börjat regna, är jag lite bättre- ironiskt kallar jag det!

5:46 em  
Anonymous Anonym said...

Hoppas du blir frisk snart! Så du kan ta ut semester! *kram*

10:08 em  
Blogger arash said...

hello,
I am arash and I am from iran,i wanna to emigrate to your country and accidently i find your weblog,
Do u know any thing about the people that get the citizenship from spousal visa?
Yeah ,and i wanna to come out of iran from this way,you may ask how?
Honestly I have 25000$ and i wanna to pay to u if you temporary marry me just to get the visa and citizenship and after that we
simply divorce and from this way i can get the citizenship of your country,
i want from you that really think seriously about this offer and pay attention that this work is absolutely legal,
okey my email is
alonely_tree@yahoo.com
and i am looking forward your anser,
some info about my self:
name:arash age:19 sex:male

11:11 fm  
Blogger Vonkis said...

Bambi
Har du lagt ut gevalia i bloggen då du får friarbrev här? Från ett ensamt träd dessutom...

Intressant det här med bloggvärlden.

2:31 em  
Blogger Bambi said...

Anne-Maj: Gulle dig!! Min semester börjar när barna börjar på fritids!

Vonkis: Jiiise och hans mormor...Vet inte om jag ska skratta eller gråta...Han måste vara desperat och hur i himmeln har han hittat hit?? Jag skulle om jag fått barn tidigare, vara hans mamma (45 senare i år) Vet inte om jag ska svara nåt snället * förvirrad*

5:59 em  
Blogger Bambi said...

Bella: Tack! Ja, det är ingen fart här hellre...Men kram på dig också och hoppas det blir bättre dagar snart!

2:54 em  

Skicka en kommentar

<< Home