tisdag, augusti 08, 2006

Så vad tycker jag...

1) One book that changed your life? Utvandrarna, för det blev min debut till vuxenvärldens böcker, morfar beställde hela serien och eftersom jag läste snabbast fick jag låna först!

2) One book you have read more than once? Låt mig säga så här- fyra barn! Lite lugnare nu, men det fanns en period i mitt liv, där man kunne väcka mig när som helst på natten och jag kunne rabbla vilken som helst barnbok utantill!

3) One book you would want on a desert island? Sånna tjocka böcker finns inte, så då för det väl bli en bok i överlevnad....

4) One book that made you laugh? Ja, massor men "Handbok för gravida, allt din doktor inte berättar!" Väldigt amerikansk, men sjukt rolig periodvis.

5) One book that made you cry? Jag är så lättrörd, så det är pinsamt! Fast "Box 21" är inte bara rysligt spännande, den är hemsk också. Och "Gone baby, gone"- gav mig en del att fundera på.

6) One book you wish had been written? En bestseller av MIG, så kunne jag ligga på soffan och käka praliner hela dagarna *s*

7) One book you wish had never been written? Har jag råkat nämna att jag har teflonminne? Gillar jag inte, är det bara att börja på en annan!

8) One book you are currently reading? Just hämtatBaldacci´s senaste på bibblan.

9) One book you have been meaning to read? Hm, har jag berättat att för att må bra bör jag läsa en bok per dag? Inte? OK, här är några som kommer i höst, som jag ska läsa- Marian Keyes , Åke Edwardsson, Michael Connelly, Arne Dahl, Dennis Lehane, Andy McNab, Jo Nesbö, Ian Rankin, Mark Billingham, Stephen Booth, Peter Robinson och några till...

10) Now tag five people- jag tror att de flesta redan gjort det här, är det nån kvar- Come on!

3 Comments:

Blogger Batbut said...

Du får komma och besöka min bokhylla när som, vi har samma favoriter Du och jag *S*. Sedan är jag för lat för att använda bibblan, utan jag köper mina böcker - dyrt nöje!

11:32 fm  
Blogger Bambi said...

Batbut: Ja, jag insåg det när jag såg vad du skrivit :-)) Tidigare köpte jag alltid böcker, vill äga dem *s* Nu har jag faktiskt inte plats! Då måste jag ha ett större hus...Det blir dyrt *flinar*

Vi har ett kanon bibliotek, köper in det mesta och vill man ha nåt mer, är det bara att be snällt, så köper de in!

Snabblån- 2 veckor (bara för mesar*s*)Reservera via nätet 5 kr per snabblåne bok, kolla när de kommit in via nätet...*suckar nöjd* Perfekt!

Har just kollat katalogen för höstens böcker, så nu har jag reserverat ett tjugotal- till att börja med, hoppas inte alla kommer samtidigt- kan bli liiite stressigt!!

1:04 em  
Blogger ... said...

Heeej!
Såååå trist att du inte kunde vara med på träffen. Det var så obeskrivligt kul! Å att så många kan träffas och alla är så fina männsikor! Nästa gång får du bara inte missa!
Kramen!

10:39 fm  

Skicka en kommentar

<< Home