torsdag, oktober 12, 2006

Ny erfarenhet....

Tidigare har jag känt att flickor är lättare...fnys!! Jag måste totalt ha förträngt mina barn/ungdomsår eller så tar killarna så mycket space, medan gumman inte gjort det.

Nåväl, har hört lite av problemet innan men idag var det mer akut när jag hämtade. Min "Vattuflicka"är poppis- kan ju vara bra ibland men inte just nu.... Hennes sk bästa kompis förbjuder henne att leka med andra tjejer!! *Fnyyyser* Och hotar med gråt och "jag ska byta skola om du leker med xxx och SEN ska jag be min mamma ringa till din mamma!!!

Har resonerat med "gumman" punkt 1, ingen bestämmer vem du vill leka med, utom du själv, hot är inte Ok, och visst hennes mamma får jättegärna ringa mig!! Dessutom är det roligare ju fler kompisar man har. Man kan inte binda upp sig på en st kompis och totalt isolera sig från de andra- det är onyttigt! Utvecklingssamtal, here I come... Fasiken hon är ju bara 8..... *matt*

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jösses.. Jag har inga pojkar i huset och kan göra opartisk bedömning så länge:-)

11:36 em  
Blogger Bambi said...

Anne-Maj: Har du haft mycket trassel just med intriger med dina tjejer?

8:33 fm  
Blogger Vonkis said...

Oj oj oj. Lycka till! Har inte personalen pratat med tjejerna?

2:06 em  
Blogger Bambi said...

Vonkis: Jo, men det verkar inte funka...

2:41 em  

Skicka en kommentar

<< Home