måndag, oktober 02, 2006

Måndag morgon

Inte särskilt utvilad! Jiises vad det har åskat i natt. Kom på att jag inte dragit ur elen, så jag fick slita mig ur sängen och fixa det. Förra gången jag struntade i det, gick datorn åt h* Så kul ska vi inte ha fler ggr, var utan dator i flera veckor och det var exakt på gränsen att de inte raderade hela hårddisken...

Och nu spöregnar det! Blir att köra på batterier tror jag....annars blir det inte mycket jobb gjort. Har läst ut alla bibblan böcker från förra veckan, hoppas de har nåt nytt till mig idag. Bokberoende? Ja!! Annars har barnen haft kompisar hemma, varit hos kompisar- en helt normal helg som gick lika snabbt som alltid.

Nu har jag tänkt i flera månader bara jag är i kapp med jobb, så ska jag....Men jag blir ju aldrig det! Måste vara nåt fel på min arbetsmoral....Är så mycket annat jag vill göra, som aldrig hinns med. Det mesta är akut sysslor, mat, tvätt o disk och sen är det slut på dagen och på mig.
Nytt försök idag!

8 Comments:

Blogger Monica med yffen said...

Här spöregnar det men någon åska har jag inte hört av. Det är vanligare än man tror att datorer slås ut om man inte drar ur modemen, har jag förstått.

Rätt som det är, har du jobbat ifatt och kan göra det du vill. Det brukar vara så.

11:36 fm  
Blogger Vonkis said...

Avis på er åska, älskar ju åska jag.

Du skulle kanske redan nu ta och unna dig de där sakerna du tänker göra når du är "i kapp", så får du lite andrum och mer ork till arbetet. Det är inte bra att bara sitta och längta efter allt man vill göra.

11:42 fm  
Blogger Bambi said...

Monica: Hoppas det, men det går så trögt!

Vonkis: *flinar* Det är inga "unna mig saker" det är mer typ städa klädkammaren och byta gardiner!

2:53 em  
Blogger Mildamakter said...

Blanda "villgöra" med "måstegöra" så blir det kanske lite roligare...och varför var du tvungen att påminna mig om att klk måste gås igenom? Det hade jag helt förträngt...*suckar*

3:37 em  
Blogger Bambi said...

Milda: Ja, det har du ju rätt i! Sorry, att jag påminde dig om klk *flinar lite lätt*

3:55 em  
Blogger Vonkis said...

Aha, då tycker jag att du gensat ska skriva ner vad du vill unna dig och sedan genomföra det, unnandet alltså. Se så, iväg nu.

9:04 fm  
Blogger Bambi said...

Vonkis: Är du också en sån som skriver listor ? :-)) Men rätt du har!

9:32 fm  
Blogger Vonkis said...

Bambi
Ojojoj. Jag skriver listor HELA tiden...

4:55 em  

Skicka en kommentar

<< Home