fredag, september 29, 2006

Livet är....

jävligt jobbigt!! Lejon 1 saknades igår, kom inte hem från skolan- ringa runt och hade sig/mig!!....Väduren fiskade upp honom til slut och tog "light" varianten... Men det förstår du ju, du måste ringa hem...blabla...

Sista jag sa till honom på morgonen idag, går du med kompis efter skolan-RING HEM!!
Yessss-*not* Fasiken är ju fredag- ska va mys, juuu! Ringde runt till alla tänkbara medan klumpen i halsen bara blev större och större... Får nog sluta läsa ryyysliga romaner....

Väduren åkte runt och letade, hittade ungen vid 19- då var jag helt i upplösnings tillstånd..
Sen kommer han hem och är "tyken"- jiiiises!!! OK., utegångsförbud i en vecka!!! Om inte det går in- tänker jag stå utanför skolan varje dag för att fiska upp den lilla typen! Inte en gång till...

Är förbannad i övrigt, förra helgen va det nån som hade FF...kul för dem- inte för oss, för de snodde "Vädurens" nya cykel... Tog med mig doggen+ en skruvmejsel i bakfickan på första turen- (nej, jag är inte galen men jag är en 166 lång och ytterst otränad- och liiite själv-l bevarelsedrift har jag kvar...) nix ingen bike och inget bråk- dock hörde jag party längre upp.... Träffade ngr tonåringar på gatan och frågade...Killarna blev helt oroliga- men" hiii"- inte ska du själv dit upp- du måste ha med dig fler...

Slängde av Jazz hemma och frågade "Väduren" om han möjligtvis ville leta efter "biken"... Han hade ju inget större val, om man säger så... Så i väg med oss...Yeees, det kan man kalla party...
Ungar i kreti och pleti- förklarade mitt ärende på utsidan, med en hand i bakfickan medan *Väduren* letade... Fast de ngt beduggade ungarna hade naturligtvis ingen aning....

Var faan är alla föräldrar??? De här var småttingar juuu... Jag hade ju ingen aning om vem jag skulle möta... Kunne lika gärna vara 30+på tripp... Faan va trött jag blir! Ska man ha svart bälte och slåss för sin egendom?? Cykeln snoddes rakt utanför vårt vardagsrum, vilken garv de måste haft medan de tittade in på oss, som satt och lyssnade på lite musik.... Elstängsel nästa??!!

7 Comments:

Anonymous Anonym said...

Åh, vad jobbigt.
Elstängsel verkar bra!

Kram/D

1:27 fm  
Blogger Monica med yffen said...

Jag vet hur det känns när ett barn inte kommer hem från skolan och man inte vet någonting. Fantasierna härjar fritt... Usch.

Elstängsel låter som en bra idé. Vi skulle också behöva ett. En granne ringde i somras och berättade att vi hade haft ett helt gäng överförfriskade ungdomar i trädgården. De hoppade på studsmattan och själva satt vi och tittade på tv och hörde ingenting...

7:07 fm  
Anonymous Anonym said...

Usch! operea in chipset och köra med GPS? Jag har tre flickor här och... fantasin börjar skena i väg! Skickar *styrkekramar* Stå på dig!Sonen kommer nog att tacka dig en vacker dag..

9:27 fm  
Blogger Bambi said...

Angel: Tack för kram! Blir så förbannad, när jag är orolig och ja till elstängsel!!

Monica: Jag har en livlig fantasi, han var mer eller mindre död och begraven innan han blev hittad....

Hoppade de på mattan och Ni var hemma?! *ryyser* Vad hände med ens hem är ens borg eller hur det nu var....

Anne-Maj: Utmärkt idé! Ska bara hitta en läkare som är med mig *s*

För flickor är det ännu hårdare regler som gäller, min ska inte få lämna hemmet innan svart bälte i karate och sådär 25 år gammal *ler*

Ja, här är det hårda regler tycker sonen, men så är det bara!
Tack för kramis!

12:44 em  
Blogger Vonkis said...

Jag var en sån där unge. Jag hittade en massa roliga saker att göra på den ca 2 km långa vägen hem. Det tog mig mååånga timmar att gå den biten. Stackar mina päron.

5:26 em  
Blogger Bambi said...

Vonkis: Jaa, stackars dem! På flera timmar hinner föräldrar få måånga hemska tankar!!

8:59 fm  
Blogger Vonkis said...

Bambi
Jag tror att de vande sig till slut. Ofta hittade jag ett ställe som det ekade så där härligt på och då var jag ju tvungen att sjunga ett tag där, det lät ju som i en mick...

11:40 fm  

Skicka en kommentar

<< Home