måndag, oktober 02, 2006

Va bloggig jag bidde....

Kanske för att det är svalare...Konstigt, tidigare kunne det knappt bli för varmt men i sommar har jag hållt mig mer i skuggan. De tre yngsta har friluftsdag i morgon, passar ju utmärkt med den åska och regnskurar som vräkt ner över Västkusten idag....*not* Matsäck till 3 såklart...

Fick lov att låna "Vädurens" köttbulle stekpanna" !! På a) ja, det är han som gör köttbullar, utom på jul då råder mina jul köttbullar! På b) självklart har han en egen stekpanna
till dem :-)) Men nu behövde även jag en riktig stekpanna utan repor, för att göra fina pannkakor. Tänkte på det medan jag stekte, vilken skillnad det har blivit....

När Lejon 1 började skolan, jiises vilka matsäckar ungen hade med sig! Den var så nyttig så den skrek! Matiga muffins, frukt, olika kalla köttfärsbiffar med olika smaker osv....

Kontentan har Ni säkert räknat ut, antingen bytte han mat med en kompis eller också kom han hem med ihoptryckt oätlig mat och knappt tagit en bit.... Vad han bytte med? Vanlig ostmacka eller kex!!

Så jag har lugnat ner mig! Blir ägg/bacon mackor, MER, pannkakor och frukt! Och sen kan ju regnet och åskan hålla sig liite piano i morgon, pls!

4 Comments:

Blogger Mildamakter said...

Huvudsaken är ju att kidsen har mat med sig, och helst då mat som de äter upp - du skämmer bort dem...tööööös ;o))

Regnet skickar vi längre norrut, jag vill då rakt inte ha ner det hit (igen) - blev dyngsur tre ggr idag, det räcker tack ;o)

9:53 em  
Blogger Bambi said...

Milda: *flinar* Vill ju lära dom äta som folk! Jaa, det gör vi, dvs skickar norrut! Säkert nån som behöver det bättre än vi ;-))

9:59 em  
Blogger Vonkis said...

Jag hade altid med mig varm choklad och leverpastejmackor. En tjej hade med sig kokt ägg och jag kom ihåg att jag tyckte det var lite konstigt men coolt.

Pappa har en egen hög stekpanna som han brukar göra sin sockerkaka i. Den stekpannan får absolut inte användas till något annat. Den kan ju bli förstörd...

9:07 fm  
Blogger Bambi said...

Vonkis: Matsäck är en saga för sig! undrar just hur mycket de äter....

Jaha, din pappa också! Måste vara nåt med män då ;-)) Vädurens stekpanna får bara lånas vid extrema behov. Får inte bli en repa i den juuuu.....

9:36 fm  

Skicka en kommentar

<< Home