fredag, november 03, 2006

Mixed

Livet är inte i botten, några snäpp längre upp är det men inte så mycket mer faktiskt. Hittar inte riktigt balansen just nu, linan svajar betänkligt.

Nåt som hänt? Nä, inte mer en vanligt. Väntar på att mamma ska få sin röntgen och efter det ska det förmodligen komma ett besked. Ingen mer cellgift är inplanerad i nuläget och antagligen vill hon inte ta mer. Känns som en molande värk....

Fortfarande problem med "vattuflickan" och tjej"kompisar" Har peppat, så hon har börjat frigöra sig från de "ägande" och tittar runt lite efter mer kompatibla kompisar. Hon satte faktiskt ner foten ordentligen, genom att tacka nej till födelsedagskalas hos den mest drivande.

Den lilla "oxen" är visst inne i nån fas, gör sitt bästa för att reta upp alla övriga familjemedlemmar med gott resultat. Lyssnar inte alls och gör allt tvärt om. Den äldsta måste ha nån frigörelse period, försöker undvika övriga familjen så gott han kan....

Själv var jag hos kuratorn igår, hon tyckte jag verkade mycket bättre....Tänk att utsidan och insidan visar så helt olika saker...Gränsar till komiskt...! Fick i allafall nytt recept på antidepp och recept på sömntabletter, kan vara kul att sova mer än ett par ggr i veckan, som i riktig sömn.

Ständigt dåligt samvete, för jobb- för lite- tillräckligt bra? För familjen, inte alls tillräckligt bra, annars skulle knappast ungarna vara som de är...Och letar efter förändring, förbättring. Skulle helst vilja stoppa in mig i en maskin och komma ut, som när jag var runt 30. Mycket självförtroende , ork, frisk och totalt super idiot optimist!

Eftersom det inte går får jag väl sätta på en diskmaskin och laga lunch till mina
små monster ;-))

5 Comments:

Blogger Mildamakter said...

Du duger precis som du är - gllm aldrig det. Dina kids kunde inte ha en bättre mamma - glöm inte det heller!...*kraaaam*

10:49 em  
Blogger Monica med yffen said...

Håller med Mildamakter och det där med ständigt dåligt samvete är något typiskt kvinnligt. Bort med det.

11:35 em  
Blogger Bambi said...

Milda: Jag är nog inte lika bra som du tror... Kram på dig!

Monica:Ja, du är inte fel ute-"Väduren" känner inte alls som jag... Nåt mer att arbeta med!
Tack ock kram!!

8:54 em  
Blogger Batbut said...

Vet Du vad gumman? Jag tror att Du är på en mellanplatå, hämtar kraft innan nästa steg upp kommer. För det kommer! Gäller bara att härda ut till den kommer. Var snäll mot Dig själv

10:34 em  
Blogger Bambi said...

Batbut: Jag hoppas du har rätt! Tycker bara det tar för lång tid... Ja, ska försöka-tack!

8:30 fm  

Skicka en kommentar

<< Home