torsdag, januari 18, 2007

Kvällssamtal med "Vattu-flickan" /UPPDATERAT

Kära Jesus, eller nån....Med tre killar och en tjej, känner jag nästan att jag föredrar killarnas sätt, att lösa problem - dvs en rak höger!! Lite mer plåster, men fix, färdigt klart!!

Kanske för att det var så jag växte upp- fanns inga tjejer, men killar!! *leeeer* Japp, även de som var 5 år äldre hade inga problem med mig! Herre jävlar, så kul hade jag nog aldrig haft, om jag haft tjej kompisar! Och så beskyddad har jag inte varit sen jag hade ett förhållande med en karate kille... Nja, nu glider jag från vad jag skulle säga!!

Om jag skall vara glad för nåt, är det för att "gumman" är så verbal!! I stället för att lida i tystnad, berättar hon!! Tack och lov! !!

Vår skatt är ovanligt klok, nej jag säger inte det för att jag är hennes mamma! Faktiskt!!! Har ju berättat lite om det här tidigare, problemet *skakar på huvudet* när man är en för bra kompis!
Hon tror så väl om alla andra och blir så otroligt sårad när hon träffar på en riktig skitapa!!

Yes, jag är förbannad!! Det finns två flickor i klassen som spelar ut riktigt bra! Har mest lust att hänga upp dem i öronen, men det är ju inte riktigt accepterat, så jag får väl hålla i mig....som i jäkligt hårt!! Jävlar, vilka skitungar det finns!! Hallå, de är 8 år!!

"Gumman" har råkat ut för att eftersom hon gillar svart- har hon ett svart hjärta!! Jag bara pekade på vad både jag och "Väduren" hade på oss...Svart!!! Eftersom hon har det efternamnet hon har (som jag inte vill skriva ut...) är det fel tydligenl!! Nån som googlat och blivit avis??!'''

Kan dock säga att på "Vädurens" sida finns/fanns det många kreativa typer, så inte fan är det ett efternamn man ska skämms för!! Mitt tidigare efternamn står för "egna, tokiga företagare" *ler*

Nu är ena tjejen på resa! Yeaah- nu klappar vi alla takten! Fan, stick och brinn säger jag bara!! Därmed har nr 2 hoppat upp som grodan i lådan och vill def. träffa "gumman" i helgen... Fast det gäller ju att boka in det i rätt tid (kräks lite lätt......) De hade ju minsann så många olika aktiviteter!! Viftade med armar och svarta ögon till Väduren som tog samtalet- never, ever baby- säger jag bara!!

Men ärligt, va fan är det med folk??! Är de inte riktigt kloka??? Så nu har jag haft en riktig pratstund med mitt lilla hjärta- hårt? Ja!! Du är på tok för underbar, för att låta någon dra ner dig! Du är en genomgod kompis, ställer alltid upp för dina kompisar-INGEN får lov att dra ner dig!! ALDRIG!!! Och en hel del mera... Och nästa som försöker...gissar att Ni hittar mig på en löpsedel då!! Jävligt trött på den här skiten, det är jag!!


Take care!

UPPDATERAT! Fick ett mail av en vän, hur jag egentligen menar...Man ska inte alltid skriva när man är upprörd ;-)) Färgen svart och vårt efternam var två olika saker....De här flickorna hittar på en massa trams, för att vara taskiga. Bara för att hon gillar svart, blev det negativt och i deras ögon innebär det dessutom ett svart hjärta! Dessutom har vi ett FULT efternamn, tydligen...Mao gör de så gott de kan för att dra ner henne och hon blir naturligtvis ledsen.

2 Comments:

Blogger Vonkis said...

Barn kan verkligenvara otroligt elaka på ett utstuderat sätt. Varför tar inte dkolantag i det här? SÅna här gånger ska lärarna skita i att undervisa i ämnen och arbeta ihop klassenistället. Det finns en massa trygghets- och samarbetsövningar och annat arbete de kan ägna sig åt.

1:26 em  
Blogger Bambi said...

Vonkis: Verkligen! Tyvärr är de små damerna tillräckligt utstuderade, för att komma med sina påhopp när ingen varken ser eller hör......

Gör det otroligt mycket svårare...

3:55 em  

Skicka en kommentar

<< Home