tisdag, juli 10, 2007

Ok, no titel.....

Gör min egen då..."Pappa"

trodde inte du kunne skada mig mer såväl fysikiskt (ja, det var länge sedan...) eller psykiskt, men du lyckades via mina barn! Nöjd??! Nä, inte då, för du vet inte vad jag skriver här och du skulle inte fatta det i allafall.

Jag har aldrig berättat för mina barn hur det var att vara din äldsta dotter, jag trodde att kanske skulle du förändras. Ja, i viss mån hade jag rätt- du har def lugnat ner dig! Men ditt intresse, som jag i min enfald trodde skulle komma med barnbarn.....Haha, gissa hur fel jag hade där!

Ok, vi ville göra en visit på ett dygn, för att uppvakta dig på din födelsedag utan att höja upp ditt blodtryck. Du tackade nej, för du var för sjuk. Du fixar att ha min bror mer eller mindre inneboende och min syster som kommer på besök, men såklart utan besvärliga element som partners eller barn...

Sorry, nu är det rätt kört... Mina barn såg fram emot det här och du bara snodde det rakt framför näsan på dem. Jag sitter kvar med att förklara?? Och vad ska jag säga??


Ring inte nästa gång det kör i hop sig.......

7 Comments:

Anonymous Anonym said...

Förlåt mig, jag säger bara skitgubbe som vill visa vem som bestämmer. *kramar*

9:04 fm  
Blogger Bambi said...

Anne-Maj: Du har helt rätt...Tack för kramar!

11:33 fm  
Blogger Vonkis said...

Man behöver inte tycka om eller ens tolerera folk i familjen eller släkten bara för att de är familj eller släkt. En idiot är en idiot är en idiot... vet av egen erfarenhet att såna här människor inte blir bättre, hur många chanser de än får och hur mycket man än hoppas. Du gör helt rätt som sätter ner foten nu. Verkligen helt rätt

*kramar*

7:17 em  
Blogger Bambi said...

Vonkis: Är det verkligen så?? Gud, jag lever nog i Disney land....Eller skulle vilja....Tack snälla!! Verkligen! Och för kramar!

Du, jag har en email adr bambi61@gmail. Har inte hittat din, skulle gärna byta några ord, om du har lust. *kramar om*

11:27 em  
Blogger Malin said...

Låter jobbigt!
skit gubbe är nog ett befogat ord.
Kram på er

9:09 fm  
Blogger Tankevågor said...

Förstår din frustration! Så onödigt att låta sina barnbarn bli besvikna.
Kramar till dig!

9:39 em  
Blogger Bambi said...

Malin: Tack! Ja, det blev liite konstigt.....

Londongirl: Tack! Ja, det sårade dem mycket och därmed mig.

11:33 fm  

Skicka en kommentar

<< Home