måndag, april 30, 2007

Min lilla "oxe" är en stor kille!

Gårdagen firades "oxen" på sin 7-års dag! Det har varit nerräkning hela veckan lång, inför den stora dagen. Jag hörde honom tidigt på morgonen och han väntade otåligt på att vi skulle komma och gratta honom. Vid 9 tiden var tålamodet slut, då hörde vi ett litet skrik från övervåningen, när kommer Ni????? *s*

En ny cykel stod överst på önskelistan och behovet var onekligen stort, han har växt hur mycket som helst under vintern. Gissa om han blev glad för sin tuffa getingfärgade cykel!

Besök av farmor + moster och ny present utdelning. "Vaduren" stod för uppbyggning av Lego och jag konstaterade, att det är tur han tycker det är kul.... Min syster sa bara att tålamod har ju aldrig varit min starka sida, varpå den lilla "oxen" ifrågasatte att jag alltid bad dem ha tålamod och hur kunne jag göra det, om jag inte har nåt själv??. ....*s*

Grillmat var önskemålet till middag och en smarrig chokladmousse tårta till dessert. Jag fick en stor kram till nattningen och han konstaterade att det varit en jättebra födelsedag!

Trevlig Valborg!

3 Comments:

Blogger Vonkis said...

Åh, det låter som en helt perfekt 7-års dag!

Och som man brukar säga, från små barn får man höra sanningen :-) "När kommer Ni" Ha ha ha

Trevlig valborg på dig också!

3:57 em  
Anonymous Anonym said...

Chokladmousse! Nu är jag vrålsugen... Hälsa oxen och gratta.. Alla tre i familjen har fyllt färdigt. Nästa är minstningens tur i maj och jag i augusti.

10:48 em  
Blogger Bambi said...

Vonkis: Det är så härligt när man får de goa mjuka armarna runt hela sig och vet att man har en nöjd kille! Sanningen får jag höra ofta!
*s*

Anne-Maj: Tack, det har jag gjort!
Vi har två kvar i augusti och jag i december! Chokladmousse tårta var som värsta godisbiten i stort förmat! :-)))

5:19 em  

Skicka en kommentar

<< Home