tisdag, februari 13, 2007

Fram och tillbaka....

Har haft några akuta utryckningar, men så har det stabiliserat sig igen. Det är väldigt svårt att ställa om, från att man räknar med att det är sista gången till att det lugnar sig igen. Igår var det en sån dag och jag känner mig som jag varit i en torktumlarer igen.

Samtidigt ska man helst ha någon form av familjeliv och kunderna visar inte direkt någon större empati. Det skall gå lika snabbt och smidigt som vanligt....Har varit helt ärlig och sagt hur det ligger till, men jag tror de tycker det mest blir för personligt och påtvingat.

Nu menar jag inte att kunderna skall trösta mig, utan förklarar gör jag när de inte nått mig på mobilen eller mailsvar har dröjt något.

Märkligt, känns som jag lever två liv. Det vanliga och det på sjukhuset där man sitter i dödens väntrum.

5 Comments:

Blogger Monica said...

Jag förstår hur jobbigt du måste ha det just nu.

Har tänkt på dig mycket.

2:26 em  
Anonymous Anonym said...

Jag ryser. Glöm inte mikropauserna eller vilopauserna, dom behövs allra mest om du ska orka leva med hög anspänning hela tiden. *kramar*

3:52 em  
Blogger Bambi said...

Monica: Tack! Känns skönt att veta!

Anne-Maj: Ja, det har du helt rätt i! Ofta det man inte gör....Tack o kram!

11:56 fm  
Anonymous Anonym said...

Även om kunderna inte verkar förstå din situation så kandet kännas bra att få förklara sig om varför det är som det är. Det blir lite som mini-terapi. Ta hand om dig!

10:48 fm  
Blogger Bambi said...

Vonkis: Tack!

6:41 em  

Skicka en kommentar

<< Home