söndag, april 22, 2007

Slut på helgen igen....

Det är inte klokt hur fort det går! Lördagen var en kombi, lite jobb ännu mera städ! Gumman hade en övernattningskompis, gick hyfsat. "Vattutjejen" har haft nerräkning hela veckan :-)) Så förväntningarna var höga! De lekte fint tillsammans, vi grillade till middagen. De fick gå själva till affären och införskaffa lördagsgodis, men när det blev kväll....

Då hade vi en liten tjej som längtade så efter mamma, hon fick ringa hem flera gånger och det blev några tårar. Pratade med hennes jättetrevliga mamma och vi skulle försöka. Så jag drog upp rubbet på gummans rum, för att kunna se ut. Kompisen och gumman hade då krupit ihop i gummans säng... Och sedan räknade vi stjärnor på himmeln och tittade på månen samtidigt som jag berättade om första gången jag sov borta. Jag bad dem fortsätta räkna stjärnor medan jag avslutade tele samtalet med mamman. Efter en stund kunne jag meddela att det låg två flickor i djup sömn :-))

Idag har jag slappat! Avslutade 3 böcker, Mark Billinghams senaste, "Livlös", Janet Evanovich "Explosivt byte" samt Andrew Taylor " I det tysta"
Gjort massor med läxor med "lejon2" eftersom han varit sjuk fixade vi det också. Funderat hur mycket som helst, om skolbyte är aktuellt. Har inget svar ännu. Skulle önska jag kunde se in i framtiden....

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag minns också sova-över-kompisar som plötsligt längtade hem. Oftast gick det över men någon gång fick föräldrarna komma och hämta ett gråtande barn som i detsamma ångrat sig och inte längre längtade hem. :)

9:30 em  
Blogger Bambi said...

Monica: *s* Ja, det är så som det kan bli! Tror det kändes bra för henne, att "klara av det"

Btw, jag kan inte få igenom kommentarer hos dig, har inte provat på ett tag- skall se om det går nu.

9:50 fm  
Blogger Vonkis said...

Så där var jag en gång hos en kompis. Började helt plötsligt att störtgrina så det var bara för mamma att komma och hämta mig. Vilken tur att jag har vuxit ifrån det nu :-)

8:16 em  
Blogger Bambi said...

Vonkis: Ja, det var tur :-)))
Men det blir alltid lite annorlunda när mörkret faller på och man är liten.

9:35 fm  

Skicka en kommentar

<< Home