onsdag, november 08, 2006

Hur många liv har man??

Jag räknar mina liv i viktiga beslut, kärleksförhållanden och sånt- så jag har haft rätt många...
Tänker på min lilla gumma som är så kär och kan omedelbart knyta an till det! Min första kärlek och den var till eller från - jag var sådär 6 år från början tills jag lyckades bryta mig loss, fast på riktigt var det först när "Väduren" kom in i mitt liv och då var jag över 30 år...

Från jag träffade "Väduren" och sådär 10 år framåt hade vi ingen kontakt. Mitt val! De senaste åren har vi mailat lite och vid ngr tillfällen pratat i telefon med varandra. Men han finns alltid där för mig, när jag vill.... Vi är båda upptagna på alla sätt och vis på var sitt håll och det skiljer sådär 200 mil emellan oss.

Nu behövde jag rådfråga honom om en sak och såklart han svarade mig.. Hii, I´m a lucky girl eller kvinna snarare sagt... :-)) Nä, jag smyger inte med det, "Väduren" vet om hans existens och den betydelsen han tidigare haft i mitt liv. Att han accepterar det beror nog på de där 200 milen *ler* eller möjligtvis på våra gemensamma 4 barn..

Men jag är så glad för att jag har nån från mina tidiga år, som trots allt finns där för mig-alltid!!
Nu ska jag gå och lägga mig, tror jag tar Stefan Andersson med mig- så han kan sjunga nåt fint i mina öron.. Glad& lite ledsen samtidigt, kan man det? Jo men visst, om man är en "Bambi"
Take care!!

4 Comments:

Blogger Monica med yffen said...

Jag hade också en fler hundra mil bort men den kontakten bröts när jag träffade K och det var väl jag som bröt den när jag successivt slutade höra av mig. Synd, egentligen.

10:37 fm  
Blogger Bambi said...

Monica: Man kan alltid återuppta den...Vår relation är av naturliga skäl helt annorlunda nu och inte så ofta, men det känns gott i hjärtat :-))

11:46 fm  
Anonymous Anonym said...

Oj, jag hade en som bodde i Helsingsfors. Långt var det och lite jobbigt med "sista minuten" biljetter..

3:37 fm  
Blogger Bambi said...

Anne-Maj: Välkommen hem igen! Nu måste jag kolla hur du haft det!

11:41 fm  

Skicka en kommentar

<< Home