tisdag, december 12, 2006

Dagen innan lucia.....

Väduren- hämtar barn samt införskaffar enl lista matvaror

Bambi- sätter full fart för middagslagning

Väduren- åker iväg för att hitta en tomtedräkt, vitt linne+ vita sockar i det här området där vägarna försvunnit och översvämningar råder

Bambi- Slänger i diskmaskinen, tvättmaskinen+ torktumlaren, samt rör i grytorna.

Bambi- Utfodring sker

Väduren- ringer hem, tomtedräktarna är slut! Övrig del av affärskomplexet avstängt pga vatten.

Bambi- ger tips om annat ställe, samt beordrar avklädning av barn.

Bambi- badar, kollar öron, klipper naglar, fixar hår på 3 av 4 barn (Nr 4 skriker om han ses iförd endast kalsonger!!)

Väduren- anländer till hemmet med några saker på listan- snabbdykning i klädkammaren och lyckas hitta resten. Väduren äter sedan middag, antagligen en aningen hungrig...

Bambi- skickar 3 st ungar till sängs- packar "ryggar" med ombyte, byter batteri i kameran, placerar strykbrädan framför nyheterna samt stryker lucia linne, stjärngosse dito + en tomtedräkt.
Avbryter för en cigg på altanen- jo men visst- det har börjat spöregna igen och blåser så jag knappt håller balansen....

Kan nån maila mig lite glögg, eller måste jag faktiskt vänta till i morgon??!!

6 Comments:

Blogger Batbut said...

Här kommer den - gapa och svälj! Stark, hemmalagad på tandläkarsprit *s*

10:35 em  
Blogger Bambi said...

Batbut: Tackar! Den satt fint! Ja, det var en löneföremån, i mitt tidigare yrke som tandsköterska...
*s*

8:11 fm  
Anonymous Anonym said...

Skrattar, känner mig igen det... Men var det smart att handla dräkter dagen innan? *s*

8:12 fm  
Blogger Bambi said...

Anne-Maj: Vädurens jobb var att införskaffa det som saknades.... Hans kännetecken är att vara ute i sista ögonblicket!

9:03 fm  
Blogger Mildamakter said...

*skrattar*, ja jag blir inte överraskad precis...karlar...
Jag hoppas att du fick glögg igår, annars är det banne mig hög tid att du får det idag. *kram*

3:38 em  
Blogger Bambi said...

Milda: Nä, inte jag hellre egentligen, men stressad det blev jag!

Ingen glögg igår, men nu hoppas jag verkligen att jag får det senare idag. (Också Vädurs uppdrag hm...) Kram på dig med!

3:49 em  

Skicka en kommentar

<< Home