fredag, december 01, 2006

Monicas bok

"Född på fel plats" har jag inte skrivit om. Ni som tittar in här vet att jag läser väldigt gärna och mycket, men oftast nämner jag nog de deckare som jag håller på med. Men det finns böcker och sen finns det andra böcker....

Från att jag gjorde min beställning till att den kom, (vilket gick blixtsnabbt) var jag jättenyfiken. Lyckades hålla mig i skinnet och inte kasta mig över den förrän jag var klar med dagens uppgifter och alla var placerade i sina sängar.

Då satte jag mig och där satt jag...."Väduren" försökte vid nåt tillfälle få kontakt, men eftersom jag bara sa va? eller liknande gav han upp. Vid nåt tillfälle upptäckte jag, att bara jag var kvar och i resten av huset var det mörkt. Men jag kunne inte släppa taget förrän boken var färdigläst. Visst fälldes det tårar och visst har jag haft boken i tankarna från att den var färdigläst, men det är det som avgör hur bra en bok är- hur mycket berör den, vilka tankar framkallar den hos läsaren. Tack Monica!



Om Ni inte har hittat Monica, finns hennes nya blogg på http://mmyf.blogspot.com och den tidigare på http://monvik.blogspot.com

2 Comments:

Blogger Monica med yffen said...

Vad kul att du tyckte om den! Jag blir jätteglad över det du skriver. Tack!

Ska svara på ditt mail nu.

11:20 em  
Blogger Bambi said...

Tack själv, skatt! En otrolig färd hade jag....Och jag har inte landat ännu!!

9:34 em  

Skicka en kommentar

<< Home