onsdag, november 22, 2006

Teknikens under!

Fick mig en riktig tankeställare idag, när mitt faktureringprgm inte ville leka med mig. Bråttom var det, så det var bara till att gå igenom gömmorna och hitta ett riktigt uråldrigt fakturablock!

Att jag kan svära det visste jag innan, men att jag var så bra på det blev en riktig surprise!! Det finns ju inget "delete" när man skriver fel juuu..... Gissa om jag har rivit sönder en del papper.... Klart jag kunne ha letat efter en snygg mall på nätet, men de jag hittade stämde inte alls med vad jag skulle ha och så är jag ju lite otålig.....

Ja, jag kunne ha gjort en själv....ännu mer otålig....

Tänk vad glad man skall vara när allt bara fungerar!

8 Comments:

Blogger Mildamakter said...

Jotack du...här klyddar vår DVDspelare/HD just nu och Darling kan inte få ordning på den.
Jag bara avskyr när saker och ting inte fungerar...*mordisk* ;o)

6:33 em  
Anonymous Anonym said...

Bambi med hjärnsläpp igen- tror du inte på f-n jag har glömt mitt password....(igen)

Visst är det ryyysligt när saker bara inte fungerar, förstår dig till fullo! Ta en kopp te, andas och låt Darling fixa det!

Hoppas ingen feminist läser min blogg, då fick jag nog stryk! Fast jag KAN va bra på saker- mmm, faktiskt! Men inte under stress...

9:20 em  
Blogger Batbut said...

Ja Du gumman, ibland så blir det stökigt. Fast jag har gjort det attans enkelt för mig..... en enkel wordmall...
Men jag måste samtidigt skämmas, jag har tagit 3 nya kunder med start i januari. Var ska jag knö in dem någonstans? In i skamvrån med mig!

10:05 em  
Blogger Monica said...

Du skrev väl inte fakturorna med karbonpapper också? :) Tänk, att man gjorde sånt en gång i tiden...

10:48 em  
Anonymous Anonym said...

Batbut: Jag har ett utmärk bra ek prgm-med alles i...Fast idag gick det åt h.... Men är du tossig?! Hur ska du hinna med?! Ryyyser!!
Take care, hör du!!

Monica: *fnissar* Jo, faktiskt! Rena nostalgi trippen!

Från den anonyma "Bambi"

11:40 em  
Blogger Maggisen said...

Kunde du inte använda Excel eller Word då? Mallarna i Word är ju enkla att ändra om det behövs, och jag antar att Excel-mallarna är lika enkla att ändra...

12:54 em  
Blogger Vonkis said...

Spana in bloggutmaningen i min blogg!

6:47 em  
Blogger Bambi said...

Maggisen: Jo, det hade jag kunnat men i ett anfall av total sinnesförvirring, inbillade jag mig att det här skulle gå snabbare!

Vonkis: OK!

11:53 fm  

Skicka en kommentar

<< Home