tisdag, november 14, 2006

Försämring

Cellgiften funkade inte, i stället för att köpa mamma mer tid har cancern spridit sig. Ingen mer behandling, utan morfin som smärtstillande. Hon skall vara hemma så länge hon och hennes sambo orkar. Med tanke på hur fort hon har försämrats, tror jag inte det handlar om särskilt lång tid faktiskt.

66 år är hon. Blev sjuk första gången just innan hon gick i pension, som hon längtat så mycket efter. Allt hon skulle hinna med och alla roliga saker hon skulle göra då....

Jag skall försöka sluta att tänka vad jag ska göra på jullovet, till våren eller nåt annat och lära mig leva i nuet. För det finns inga garantier.....

8 Comments:

Blogger Vonkis said...

Vilket jobbigt besked. Tänker på er. *kramar hårt*

1:11 em  
Anonymous Anonym said...

Usch. Min svärmor som såg mot pension fick... jaa... Skickar kramar till dig och din familj. Du gör helt rätt nu.

1:34 em  
Blogger Monica med yffen said...

Många kramar härifrån också.

1:56 em  
Blogger Mildamakter said...

Stor kram till dig. Du vet var jag finns om du vill/behöver prata!

3:20 em  
Anonymous Anonym said...

jag finner inga tröstande ord,
så jag sänder dig en KRAM istället!

/ Dakota

9:21 em  
Blogger Bambi said...

Tack, snälla gulliga Ni för goa kramar!

10:44 fm  
Blogger Batbut said...

Gumman, nu skäms jag för att jag inte tagit mig tid att "komma förbi". Fy bubblan, förstår att det är tungt. Att veta att det bara finns en väg att gå. Tufft och smärtsamt. Men Du vet var jag finns!

10:06 em  
Anonymous Anonym said...

Batbut: Du har ju fullt upp själv! Inte skämmas....! Ja, jag vet- men iom att jag också förstår hur jobbigt det är hos Er, ville jag inte lägga mer sten på bördan.

Fast vi har ett gemensamt problem kring skola/dotter- så jag lär nog höra av mig kring det! Så kan vi slå våra kloka huvuden ihop :-))
Anonyma Bambi, som inte kan logga in...

11:45 em  

Skicka en kommentar

<< Home