onsdag, augusti 08, 2007

Blommor & Sånt

Jag är med på en mailing lista sedan dryga året tillbaka. En härlig lista med dito härliga kvinnor som är en guldgruva i glada tillrop och generöst delar med sig av all sin kunskap och livserfarenhet. En av dem har jag rådfrågat långt över alla gränser både ang mamma, när hon fanns och angående mig själv och mina medicinska problem i privata mail.

Eftersom hon inte bor runt hörnet direkt, kunne jag inte bjuda henne på middag eller något annat, som ett tack för att visa min uppskattning, utan jag skickade blommor.
Tänk vad kul det är att göra någon annan glad!

Jag blev alldeles glad själv för att hon blev glad :-)) Funderade vidare, för en massa år sedan hade jag en pojkvän som bodde i London. Så ofta det fanns möjlighet (jobbade på en resebyrå då) åkte jag över och tänk vad mycket härliga och billiga! blommor man kunne köpa. Om jag bodde i London skulle jag köpa snittblommor ett par gånger i vecka, för man blir faktiskt lycklig av dem!

Ja, nu menar jag inte att det inte finns blommor här men priset är lite dyrare! Fast jag kanske skulle köpa ett par st då och då, med tanke på hur uppiggande det är!

Idag har jag varit på bibblan! Med tanke på tidigare status, är det STORT!!